۳۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۳۹
کد خبر: 84976830
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برپایی هشت هزار روضه خانگی در کشور با حمایت آستان قدس رضوی آغاز شد

مشهد- ایرنا- مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت آستان قدس رضوی گفت: سوگواره حضرت زهرا(س) و پویش ملی نذر مادر به منظور برپایی هشت هزار روضه خانگی در سطح کشور از امروز در مشهد آغاز شد.

فاطمه دژبُرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ایام شهادت حضرت فاطمه(س) تنها به برگزاری روضه‌های خانگی اکتفا نمی‌شود و در کنار آن ارائه خدمات اجتماعی از جمله تهیه هشت هزار لباس گرم برای کودکان نیازمند نیز در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: روضه‌های خانگی در سراسر کشور همچنین از حمایت‌ها و بسته‌های متبرک مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی بهره‌مند می‌شوند.

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی با بیان اینکه یکی از بسترهای مناسب برای بازنشر تعظیم شعائر دینی و ارزش‌های انقلاب روضه‌های خانگی است، افزود: تعظیم شعائر دینی و پشتیبانی از نظام اسلامی،از اهداف برگزاری این مجالس است و در همین راستا می‌توانیم ارزش‌های انقلابی را باز نشر داده و به نسل‌های آینده منتقل نماییم.

وی اظهار داشت: دهه فاطمیه فرصتی است برای اینکه هویت زن مسلمان را بازخوانی کنیم و سبک زندگی خود را بر اساس مولفه‌های زندگی حضرت زهرا(س) تنظیم کنیم.

دژبرد گفت: سوگواره حضرت زهرا(س) و پویش ملی نذر مادر با حضور تولیت آستان قدس در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

زمان شهادت حضرت فاطمه(س) همچون مزار ایشان به صورت دقیق مشخص نیست و همین مساله باعث شده شیعیان و دوستداران اهل بیت (ع) سالروز شهادت آن حضرت را بر اساس روایت‌های ۷۵ روز و ۹۵ روز بعد از وفات رسول خدا (ص) اقامه عزا کنند.

۱۳ جمادی الاول به روایت ۷۵ روز را دهه اول فاطمیه و سوم جمادی الثانی بنا بر روایت ۹۵ روز دهه دوم فاطمیه نامیده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha