۳ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۰۲
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84978733
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشف مواد مخدر در مهاباد ۵۱ درصد کاهش یافت

۳ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۰۲
کد خبر: 84978733
کشف مواد مخدر در مهاباد ۵۱ درصد کاهش یافت
عکس تزئینی است

مهاباد - ایرنا - رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی مهاباد گفت: امسال ۶۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این شهرستان کشف شده که در مقایسه با سال قبل ۵۱ درصد کاهش یافته است.

سرگرد رحیم ایاذی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت، ۱۱۲ معتاد متجاهر نیز در قالب طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی و با هدف جلوگیری از سرقت‌های خُرد و فروش و توزیع انواع مواد مخدر در سطح این شهرستان دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه با اشاره به اینکه ۲۱ قاچاقچی مواد مخدر نیز طی این مدت دستگیر شده‌اند، افزود: یک شبکه توزیع قرص‌های غیرمجاز روانگردان با ۳۵۴ هزار عدد قرص نیز شناسایی و متلاشی شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی مهاباد اضافه کرد: بیشترین مواد کشف شده مربوط به تریاک بوده که به صورت صنعتی و سنتی فرآوری شده است.

سرگرد ایاذی با قدردانی از تعامل و مشارکت مردمی با پلیس در راستای برخورد با متخلفان از عموم شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک به ویژه در زمینه تولید و توزیع انواع مواد مخدر مراتب را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

وی یادآور شد: اعتیاد به موادمخدر از چالش‌ برانگیزترین آسیب‌های اجتماعی است که تأثیر نامناسبی را در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، امنیت و جلوگیری از توسعه پایدار در جوامع می‌گذارد، به همین دلیل مبارزه فراگیر و اطلاع‌رسانی به موقع باید از اولویت‌های مسوولان برای رویارویی با این معضل باشد.

شهرستان مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت هم‌اکنون دارای ۲ مرکز ترک اعتیاد با ظرفیت ۱۲۰ نفر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha