۳ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۱۵
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 84979064
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان:ولایت فقیه عصاره اصیل تشیع است

کاشان - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: نظام جمهوری اسلامی، محصول درخت کهن و تنومند هزارو۴۰۰ ساله تفکر شیعه امامیه بوده و ولایت فقیه، عصاره اصیل تشیع است.

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی روز شنبه در جمع عزادارن ایام فاطمیه در روستای کاغذی افزود: مذهب تشیّع، مراسم فاطمیه و استمرار ولایت الهی امیرالمومنین(ع) یعنی ولایت فقیه و باید به این مذهب افتخار کنیم.

وی اظهار کرد: موقعی که فاطمه زهرا (س)مشاهده کرد ولایت الهی از مسیر منحرف شد به میدان آمد، بانویی که وقتی در جمع عدّه ای از اصحاب و یاران نشسته بودیم که حضرت رسول (ص) سؤال فرمود بهترین چیز برای زن چیست؟ و هیچ یک از افراد جواب مناسبی برای آن نداشتند که حضرت فاطمه (س) فرمودند بهترین چیزی که برای زن سعادت بخش و مفید می باشد، آن است که مردی را نبیند و هیچ مرد نامحرمی نیز او را نبیند.

امام جمعه کاشان بیان کرد: دکتر سروش وقتی این روایت را می شنود، می گوید این بیان برای ۱۴۰۰ سال قبل است و برای جامعه امروز ما کاربرد ندارد اما آیت الله جوادی آملی می فرمایند، آقای سروش درست نفهمیده، معنی این عبارت آنست که زن های جامعه اسلامی باید در زمینه های گوناگون متخصص بشوند تا نیاز به مراجعه به نامحرم نداشته باشند و نظام اسلامی این را در زمینه های مختلف انجام داده و ۹۸ درصد متخصصان زنان و زایمان از خانم ها هستند.

وی گفت: زنان نظام اسلامی نشان دادند حجاب و عفت مانع پیشرفت نیست،جمهوری اسلامی تئوری غرب را به زباله دان انداخت، غربی که ۲۰۰ سال ادعا کرده  حجاب مانع پیشرفت است ،زنان جمهوری اسلامی با حیا و حجاب ،عالی ترین مقام ها را در علم و ورزش کسب کردند.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد : حضرت زهرا(س) در مسجد دستگاه حاکم ظالم را رسوا کرد و دروغ آنها مبنی بر این که انبیا از خود ارث باقی نمی گذارند  را با بیان رسا بر ملا کرده و فرمودند، فدک ارث نبود بعد از فتح خیبر، مزرعه فدک را پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) فتح کردند و در زمان حیات پیامبر (ص)فدک، به دستور خدا  به فاطمه(س) واگذار شد.
روستای کاغذی هزارو ۷۰۰ نفر جمعیت داشته و در فاصله ۳۰ کیلومتری کاشان واقع است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha