هلال احمر چهارمحال و بختیاری به ۲۱۷ نفر امدادرسانی کرد

شهرکرد - ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارشهای ۲ روز اخیر گفت: درپی بارش برف و باران تا سوم دی‌ماه امدادگران این جمعیت به ۲۱۷ نفر امداد رسانی کردند.

مسعود مثنوی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت امدادگران جمعیت هلال احمر درشهرستان‌های شهرکرد، اردل، بروجن، فارسان، کوهرنگ، بن و سامان به ۵۶ خانوار امدادرسانی کردند و سه نفر نیز اسکان داده شدند.

وی اظهارداشت: در این مدت ۹ تیم عملیات با حضور ۳۰ نیروی عملیات و هشت دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودروی کمک دار به امدادرسانی پرداختند که این امدادرسانی‌ها شامل رهاسازی و هدایت خودروهای گرفتار در برف، اسکان، توزیع اقلام و انتقال به اماکن امن بود.

به گفته وی، در این مدت هفت تخته پتو، پنج بسته غذایی ۷۲ ساعته بین در راه ماندگان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: با آغاز طرح امداد زمستانی ۲۲ پایگاه امداد و نجات این جمعیت شامل پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، کوهستان و پایگاه موقت با تمام تجهیزات از جمله خودرو، آمبولانس و تجهیزات امدادرسانی آماده خدمات‌رسانی به مردم هستند.

وی اظهار داشت: در این طرح ۸۳۵ امدادگر و نجاتگر شامل ۱۷۶ نفر خواهر، ۶۵۹ نفر برادر و ۱۸ نفر عضو تیم ایثار آماده ارائه خدمات به حوادث احتمالی به هموطنان هستند.

مثنوی گفت : ۱۴۵ نفر نجاتگر و امدادگر نیز در قالب ۳۶ تیم تخصصی اسکان و توزیع اقلام و تیم انتقال اضطراری، ۴۲ نفر در قالب ۱۰ تیم تخصصی و نجات فنی، ۱۴۰ نفر در قالب ۳۵ تیم تخصصی آماده ارائه خدمات در این طرح هستند.

به گفته وی، ۲۵ دستگاه آمبولانس و ۱۲ دستگاه خودروی نجات در چهارمحال و بختیاری در این طرح آماده امدادرسانی به مردم وجود دارد.

به گزارش ایرنا، ارتفاع برف در روز شنبه سوم دی‌ماه در شهرکرد به ۱۲ سانتی‌متر رسید اما برف ذوب شده این ایستگاه ۲۵ میلیمتر گزارش شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha