۸۵۰ تماس تلفنی در سامانه سامد خراسان رضوی توسط فرمانداران پاسخ داده شد

مشهد -ایرنا-مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری خراسان رضوی گفت:تمام فرمانداران طی پنج روز فشرده کاری به ۸۵۰ تماس مردمی در سامانه ۱۱۱ «سامد» پاسخ گفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا و به نقل از استانداری خراسان رضوی، محسن نجات روز سه‌شنبه اظهار کرد: به منظور پاسخگویی به مطالبات هم‌استانی‌ها از مورخ ۱۶ لغایت ۲۱ اسفند ماه تمامی فرمانداران خراسان رضوی در سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت «سامد» حضور و پاسخگوی مردم شریف استان بودند.

وی ادامه داد:تمامی فرمانداران استان سال ۱۴۰۲ طی دو نوبت در سامانه سامد حضور پیدا کردند که این مهم برای اولین بار بود و با همکاری اداره کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی محقق شد.
سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت با عنوان "سامد" از سال ۱۳۹۶ در دولت تدبیر و امید طراحی و راه‌اندازی شد که خراسان رضوی یکی از پیشگامان بهره‌گیری از این سامانه در کشور است و هم‌اکنون حدود چهار سال از فعالیت این سامانه در استان می‌گذرد.

به منظور رسیدگی به درخواست‌های مردم و افزایش رضایتمندی اجتماعی، بر اساس برنامه زمانبندی مشخص، هر هفته چند مدیر دستگاه اجرایی استان در استانداری خراسان رضوی حاضر شده و از طریق سامانه الکترونیکی "سامد" به صورت برخط و مستقیم پاسخگوی مشکلات شهروندان در استان خراسان رضوی هستند.

کسانی که در دریافت خدمات از دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی دچار مشکل هستند می‌توانند طبق هماهنگی و اطلاع‌رسانی انجام شده از طریق سامانه ۱۱۱ با مدیر ارشد آن دستگاه تماس گرفته و مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح کنند، پرتال اطلاع رسانی ارتباطات مردمی استانداری خراسان رضوی زمان حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی را جهت اطلاع مردم از چند روز قبل به رسانه‌ها اعلام می‌کند.

پاسخگویی مدیران به مطالبات مردم از طریق این سامانه تاکنون در بسیاری از موارد بازتاب مثبت در امیدآفرینی، افزایش اعتماد عمومی به کارگزاران دولت و کاهش تنش‌های اجتماعی در کشور به ویژه در استان خراسان رضوی به همراه داشته است.

علاوه بر مدیران کل، استاندار و معاونان بخشهای مختلف استانداری نیز به مناسبتهای مختلف هر ماه یک بار در این برنامه شرکت می‌کنند و به پرسش‌ها و مشکلات مردم پاسخ می‌دهند.

این سامانه در شیوع کرونا نقش مهمی در برقراری ارتباط مردم با مدیران داشته است که بدون الزام به مراجعه حضوری از طریق شبکه یکپارچه ارتباط مردم با دولت (سامد) در قالب تماس با شماره ۱۱۱ از تماهی شهرها و روستاهای استان ایده‌ها، پیشنهادها، انتقادها، شکایت‌ها، مشکلات و درخواست‌های خود را بدون واسطه در گفت و شنود با استاندار و دیگر مدیران استان مطرح کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha