۵۶ داروخانه جدید امسال در همدان راه اندازی شد

همدان- ایرنا- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مجوز راه اندازی ۵۶ داروخانه امسال در این استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ برابر افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «قدرت اله رستمی» در جمع خبرنگاران بیان کرد: با تاسیس و راه اندازی داروخانه های جدید در استان شمار این واحدها به ۲۷۶ مورد رسید و دسترسی مردم به داروخانه راحت تر شد.

وی با بیان اینکه همدان کمبود دارو ندارد درباره علت نایاب بودن برخی داروها گفت: شماری از داروها از جمله بیماری های منتقله از گربه استفاده بسیار کمی دارند بنابراین داروخانه ها به علت پایان یافتن زمان انقضا دارو پیش از فروش آن از خرید این قبیل داروها استقبال نکرده و شرکت های داروسازی نیز به علت نبود بازار فروش تمایلی به تولید آن نشان نمی دهند.

وی ادامه داد: با توجه به نبود امکان لازم تربیت و آموزش نسخه پیچ در سطح بالا ، افراد کم تجربه در داروخانه های نو تاسیس کنار دیگر افراد آموزش های لازم را فرا می گیرند هر چند در مرحله نهایی نسخه پیچی، داروها توسط مسئول فنی کنترل می شود.

رستمی گفت: معاونت غذا و دارو در فرآورده های سنتی و طبیعی بر ۲۳۰ عطاری ، ۲۵۰ باشگاه ورزشی، ۳۱ شرکت تولیدی فرآورده ها سنتی و طبیعی و سه کارخانه نظارت دارد.

وی افزود: همچنین در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی به ۹۹ واحد صنعتی توزیع و عرضه کننده، ۲۱ واحد شرکت توزیع کننده، ۱۳ شرکت تولید کننده و یک شرکت وارد کننده تجهیزات پزشکی نظارت می شود.

رستمی اضافه کرد: در بخش دارو نیز ۵۱ شرکت پخش دارو مستقر در همدان و استان های همجوار، ۲۷۶ داروخانه فعال در همدان و سه کارخانه دارویی مشمول نظارت دانشگاه علوم پزشکی همدان می شوند.

وی ادامه داد: مدیریت نظارت بر غذا و لوازم آرایشی و بهداشتی بر ۳۱۰ واحد تولیدی فعال در حوزه غذا و ۶۸۰ واحد عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی نظارت لازم صورت می گیرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: یکسال گذشته مهمترین کارهای صورت گرفته در حوزه غذایی، آرایش و بهداشتی رسیدن به مرحله ثبت چهار هزار و ۴۵۰ فقره پروانه بهداشتی ساخت مواد غذایی ، آرایشی و بهداشتی در استان است.

رستمی اظهار داشت: صدور گواهی بهداشتی برای محصولات کشاورزی برای نخستین بار در استان صورت گرفت و در این راستا میزان بازدید از واحدهای تولیدی ۳۴ درصد افزایش یافت.

وی از افزایش ۱۲۰ درصدی ارزش ریالی کالاهای آرایشی و بهداشتی قاچاق مکشوفه، افزایش ۷۵ درصدی بازدیدهای منجر به کشف کالای قاچاق، افزایش ۹۰ درصدی آمار نمونه برداری از محصولات تولیدی استان و افزایش ۲۸ درصدی صدور گواهی بهداشت صادرات مواد غذایی در سالجاری خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha