میزبانی خلیج فارس و استقبال مردم هرمزگان از شهدای گمنام

بندرعباس - ایرنا - پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز با تشییع دریایی از قشم به بندرعباس آمدند و مورد استقبال ساحل‌نشینان خلیج فارس قرار گرفتند.

ساعت هفت صبح خود را مهیای حضور در آیین تشییع دریایی پیکر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس کرده و به اتفاق همکارم عازم منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران (ندسا) شدیم، حدود یک ساعت بعد به مقصد رسیده و سوار بر شناور شهید ناظری عازم شدیم که متوجه شدیم شناور شهید ناظری مهیای استقبال از شهدای گمنام شده و قرار است با این شناور عازم قشم شویم.

مدتی منتظر ماندیم تا شناور حرکت کند و هنگامی هم که به مقصد رسیدیم برای آغاز مراسم لحظه شماری می‌کردیم و انتظار آغاز آیین را در اسکله شهید ذاکری قشم داشتیم چونکه شهدا بایستی از فرودگاه به این اسکله می‌رسیدند.

از سویی مردم هم با شناورهایشان منتظر رسیدن شهدا به اسکله بودند و با توجه به اینکه در کنار این اسکله قایق‌های سبک و ماهیگیران هم جایگاهی برای خود دارند تصور نمی‌کردیم حضور افراد در آنجا برای همراهی شهدا و حضورشان در آیین تشییع دریایی باشد، خیال می‌کردیم تنها شناورهای نیروی دریایی سپاه و نهایتاً چند شناور مسافربری در این تشییع حضور داشته باشند اما آنچه دیدیم بیش از تصور ما بود.

مردم هم همزمان با سوار کردن پیکر شهدای گمنام بر شناورهای آماده شده برای این منظور قایق‌هایشان را روشن کرده و شناورهای حامل پیکر شهدای گمنام و شناورهای رزمی نیروی دریایی سپاه را از همان لحظه آغاز آیین تشییع دریایی تا بندر شهید حقانی بندرعباس همراهی و مشایعت کردند.

این همراهی ستون‌هایی از مشایعت کنندگان، بال‌هایی بزرگ در اطراف شناورهای حامل پیکر شهدای گمنام ایجاد کرده بود که از هر سو آن‌ها را احاطه کرده بود، شناور شهید ناظری به عنوان پیشانی این ستون‌ها تا ساحل شهر بندرعباس حاضر بود.

شناورهای رزمی هم در اطراف شناورهای حامل پیکر شهدا و هم در پشت آن‌ها می‌آمدند و بالگردی از آسمان، پیکر مطهر شهدا را گلباران می‌کرد، انگار همه چیز و حتی آب و هوا هم برای این آیین مهیا بود، سایه گسترده ابر، نسیم خنک دریا و امواج آرام و نرم خلیج فارس؛ حتی رنگ سبز دریا هم چشم نوازی می‌کرد.

در طول مسیر لبخند بود که بر چهره همراهان شهدا جا خوش کرده بود چونکه از حضور شهیدان خوشحال و شاداب بودند.

پیکر این پنج شهید حدود ساعت ۱۴ به بندر شهید حقانی بندرعباس رسید و با آیین خاص در حضور مردمی که به استقبال آمده بودند و مسوولان حاضر در محل به ساحل منتقل شد تا در روز آینده آیین تشییعی در بندرعباس برگزار و شهدا برای خاکسپاری اعزام شوند.

آنطور که در اطلاعات منتشره اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان آمده، پیکر این شهدای گمنام که در عملیات های بدر و تک دشمن در سال ۶۷ به شهادت رسیده‌اند از مناطق عملیاتی شرق دجله و شلمچه تفحص شده‌اند در نقاط مختلف هرمزگان از جمله شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس، شهر درگهان قشم، شهرک شهید توحیدی جاسک، حسینیه امام رضا(ع) کردر رضوی میناب تدفین خواهند شد.

۱۹۶ شهید گمنام دفاع مقدس در ۷۴ نقطه یادمانی استان هرمزگان تدفین شده‌اند که با حضور پیکرهای این پنج شهید تازه تفحص شده مجموع شهدای گمنام تدفین شده در این استان به ۲۰۱ شهید گمنام در ۷۹ نقطه یادمانی در استان هرمزگان خواهد رسید.

اخبار مرتبط