۶ دی ۱۴۰۱، ۹:۳۳
کد خبر: 84980174
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدینه، خاستگاه کربلاست

تهران- ایرنا- ستایشگر اهل بیت (ع) از مدینه و ایام فاطمیه به عنوان خاستگاه کربلا یاد کرد و گفت: امامان تاکید کرده‌اند که ریشه مصیبت‌ها به ایام فاطمیه مربوط می‌شود.

احسان تبریزیان در گفت وگو با خبرنگار معارف ایرنا گفت: در روایات اهل بیت به صورت صریح بیان شده است که مصیبت های ما از همان زمانی آغاز شد که مصیبت هایی در مدینه اتفاق افتاد و ریشه این مصیبت ها به همان زمان برمی گردد و لذا می توان گفت مدینه، خاستگاه کربلا است؛ همان اتفاقاتی که بعد از شهادت پیامبر اکرم (ص) رخ داد و مسیر دین تغییر کرد و همین مساله دلیلی است که به فاطمیه بپردازیم. چون اگر فاطمیه اتفاق نمی افتاد، ظلم به اهل بیت مانند ستم هایی که امام حسن و امام حسین (ع) رخ داد، تاکنون صورت نمی گرفت.

وی با بیان این که عزاداری فاطمیه نسبت به قبل از پیروزی انقلاب ظهور و بروز بیشتری پیدا کرده اظهار داشت:‌ اگرچه قبل از انقلاب نیز ایام فاطمیه برگزار می شد ولی فاطمیه اول و دوم بعد از انقلاب و بعد از روضه ای که رهبر معظم انقلاب در بیتشان گرفتند، از حالت خصوصی درآمد و به حالت عمومی تر درآمد.

تبریزیان افزود: نپرداختن به مبانی و خاستگاه فاطمیه باعث شده که ظهور امام زمان (عج) تاکنون به تاخیر بیافتد. لذا شاید لازم باشد مبانی فاطمیه را بیشتر از محرم مطرح کنیم و این ایام را به صورت عمومی تر برپا کنیم.

وی از زبان هنر به عنوان یک عامل تاثیرگذار یاد کرد و گفت: استفاده از ابزار هنر در پاسخ به شبهات بسیار اثرگذار است و می توان بسیاری از سوالات و شبهات ذهنی مردم را به این وسیله پاسخ داد و ما نیز در این سال ها پرنفوذترین و سریع ترین رسانه های کنونی را در اختیار داریم که با تلفیق موسیقی، شعر و اجرا می توانیم مفاهیم را به سرعت انتقال دهیم.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha