در جلسه شورای شهرکرد پیرامون خدمت رسانی در روز برفی چه گذشت؟

شهرکرد- ایرنا-یکصد و پنجاه و یکمین نشست علنی شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری یکشنبه شب در حالی برگزار شد که مباحث مطرح شده در این نشست بیشتر پیرامون عملکرد خدمت‌رسانی شهرداری شهرکرد در نخستین بارش برف زمستانی ۱۴۰۱ بود.

به گزارش ایرنا، در این نشست که در محل صحن علنی شورای شهر شهرکرد برگزار شد، شهردار شهرکرد و جمعی از اعضا شورای شهر دیدگاههای خود پیرامون عملکرد شهرداری در روز برفی را بیان کردند.

شهردار مرکز چهارمحال و بختیاری در این نشست با اشاره به فعالیت سامانه بارشی اخیر گفت: شهرداری شهرکرد به‌محض آغاز بارش برف، عملیات برف‌روبی را آغاز کرد.

محمدحسین واحدیان شامگاه یکشنبه در یکصد و پنجاه و یکمین نشست علنی شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری افزود: پاکسازی و برف‌روبی در معبرها و خیابان‌های اصلی شهرکرد به‌ویژه محله منظریه، میرآباد، ناحیه غرب و کمربندی از شامگاه جمعه آغاز و عملیات شن‌ونمک‌پاشی انجام شد و امکان تردد خودروها تا ساعت ۶:۳۰ صبح فراهم بود.

وی با اشاره به شروع دوباره و شدت گرفتن بارش برف از ساعت ۶:۳۰ صبح شنبه سوم دی‌ماه افزود: در این هنگام شهرداری شهرکرد پیشنهاد تاخیر ۲ ساعته در فعالیت دستگاه‌های اجرایی را به ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری ارائه داد.

واحدیان مدعی همکاری نکردن برخی دستگاه‌های اجرایی عضو مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با شهرداری شهرکرد برای کمک و تسریع در روند پاکسازی و برف‌روبی معبرها و خیابان‌های اصلی مرکز استان شد و تصریح کرد: در روز بحران تردد در خیابان‌های شهرکرد، فقط سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) از طریق یک دستگاه بیل بکهو در محله فرهنگیان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از طریق یک دستگاه گریدر به مدیریت شهری کمک کردند.

وی با اشاره به ۲۰ مورد شکستگی شاخه‌ها و تنه‌های درختان فضای سبز شهرکرد در روز شنبه یادآور شد: در این روز همچنین سه دستگاه لودر از بخش خصوصی برای برف‌روبی در معبرها و خیابان‌های اصلی محله میرآباد به‌کارگیری شد.

شهردار مرکز چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در بارش نخست برف به‌مدت ۶ تا هفت ساعت تمامی معبرها و خیابان‌ها بازگشایی و شاخه‌های درختان تکانده شد اما در زمان ۱.۵ ساعته بارش دوم کمی غافلگیر شدیم.

وی با اشاره به گستردگی سطح خیابان‌ها و معبرهای شهرکرد گفت: تجهیزات، امکانات و ماشین‌آلات شهرداری پاسخگوی این حجم از بارش‌ها نبود و براساس مصوبه مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری باید تعدادی از دستگاه‌های اجرایی عضو این ستاد در برف‌روبی معبرها و خیابان‌های اصلی شهرکرد به شهرداری کمک می‌کردند.

واحدیان تاکید کرد: درخواست‌هایی برای خرید تجهیزات، امکانات و ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین برای اجرای طرح‌های مدیریت شهری و سرعت‌دهی به روند خدمات‌رسانی به شهروندان در مواقع بحرانی ارائه شده که در حال پیگیری است.

وی افزود: در این راستا شورای اسلامی شهرکرد طرح شهرداری برای دریافت ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به‌منظور خرید تجهیزات، امکانات و ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین خدمات‌شهری و راه‌سازی را مصوب کرد.

شهردار شهرکرد از شهروندان مرکز چهارمحال و بختیاری در خصوص روند خدمات‌رسانی به آنان همزمان با بارش برف روز شنبه سوم دی‌ماه عذرخواهی و تصریح کرد: پس از پایان بارش‌ها به‌منظور جلوگیری از ایجاد مشکل در تردد شهروندان به‌ویژه دانش‌آموزان در روز یکشنبه عملیات شن‌ونمک‌پاشی در خیابان‌ها و معبرهای حساس مرکز استان از عصر شنبه انجام شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیاز شهرداری شهرکرد به ۲۰۰ لیتر بر ثانیه پساب برای حفظ فضای سبز مرکز استان یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون موافقت تخصیص ۵۰ لیتر بر ثانیه پساب را اعلام کرده که اختصاص بقیه این نیاز در حال پیگیری است.

واحدیان اظهار داشت: ارتقای روند خدمات‌رسانی به شهروندان شهرکرد از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری و فعالان مدیریت شهری به‌شمار می‌رود.

رییس شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بودجه شهرداری شهرکرد در سال‌جاری پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال مصوب شده که از این مبلغ یک‌هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال در نیمه نخست امسال محقق شده است.

مصطفی حیدری به مصوبه شورای اسلامی شهرکرد برای افزایش ۳۹۲ میلیارد ریال به بودجه شهرداری افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۱۰۰ درصد این بودجه در سال‌جاری جذب خواهد شد.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های مجموعه شهرداری شهرکرد در روند خدمات‌رسانی به شهروندان مرکز استان همزمان با بارش برف شنبه افزود: توان شهرداری مرکز چهارمحال و بختیاری از نظر تجهیزات، امکانات و ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین خدمات‌شهری و راه‌سازی ضعیف و نیازمند تقویت است.

حیدری به لزوم استفاده از زنجیر چرخ خودرو در روزهای برفی اشاره و تصریح کرد: استفاده نکردن شهروندان از زنجیر چرخ در روزهای برفی مشکلاتی را برای تردد خودروها در زمان بارش‌ها مانند روز شنبه ایجاد می‌کند.

وی مدعی شد: در روز بارش برف علاوه بر درخواست شهرداری شهرکرد از دستگاه‌های اجرای عضو ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری برای کمک به مدیریت شهری در برف‌روبی خیابان‌ها و معبرهای مرکز استان اما به‌جز سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هیچ‌کدام از دستگاه‌های اجرایی اقدامی در این راستا انجام ندادند.

یکی از اعضای شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: رفع مشکلات دامداران ناحیه غرب شهرکرد با نظر نمایندگان جهاد کشاورزی، مرکز بهداشت و دانشگاه علوم‌پزشکی به‌طور ویژه در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

مریم بیگی تاکید کرد: نواقص موجود در مجموعه مدیریت شهری برای خدمات‌رسانی به شهروندان شهرکرد باید شناسایی و در راستای پاسخ به مطالبه‌گری‌ها اقدام شود.

وی اظهار داشت: اندیشیدن تدابیر علمی، کارشناسی و عملیاتی در روند خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان از مهمترین دغدغه‌های اعضای شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری است که باید در اولویت‌های مجموعه شهرداری شهرکرد قرار گیرد.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: راه‌اندازی موکب‌هایی برای ایام فاطمیه و دهه نخست محرم در بلوار آیت‌الله کاشانی در دستور کار قرار گرفت و در همین راستا محوطه شورای اسلامی شهرکرد به‌عنوان یکی از مکان‌ها در نظر گرفته شد.

ماشاءالله ایزدی تاکید کرد: علاوه بر اقدامات فراوان انجام شده از سوی مدیریت شهری برای خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان اما آسیب‌شناسی عوامل ایجاد بروز برخی مشکلات در این حوزه باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: در این راستا مسوولان دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری که در روز بارش برف با شهرداری شهرکرد همکاری نکردند به مسوولان ارشد استان معرفی شوند.

ایزدی تصریح کرد: تجهیزات، امکانات و ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین مورد نیاز شهرداری شناسایی و برای تخصیص اعتبار مورد نیاز خرید در اختیار مسئولان چهارمحال و بختیاری قرار گیرد.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: همزمان با اوج بارش روز شنبه زمان مناسبی برای برگزاری نشست مدیریت بحران استان نبود.

محمدرضا بیاتی به انتظار شهروندان از مجموعه مدیریت شهری در خصوص سرعت عمل بالا برای خدمات‌رسانی اشاره و تاکید کرد: در هنگام بروز بحران باید از توان شهرداری، مدیریت بحران و مشارکت مردم به‌طور همزمان بهره‌گیری شود تا مشکلات به کمترین میزان ممکن برسد.

وی با اشاره به ضعف خدمات‌رسانی تاکسی‌های شهرکرد در روز شنبه و همزمان با بارش برف یادآور شد: باید سازوکاری فراهم شود تا در چنین مواقعی مسئولان مرتبط پاسخ‌گو باشند.

بیاتی تصریح کرد: البته از شهروندان هم درخواست می‌شود در زمان بارش، برف‌های داخل حیات خانه‌های خود را در کوچه‌ها نریزند و آن را به داخل باغچه منتقل کنند تا جذب سفره‌های زیرزمینی شود.

به گزارش ایرنا، در روز سوم دی ماه امسال ارتفاع برف در شهرکرد نیز به ۱۲ سانتی‌متر رسید اما برف ذوب شده این ایستگاه ۲۵ میلیمتر گزارش شد.

شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha