۳ واحد گازی نیروگاه برق ری پس از تعمیرات به مدار تولید بازگشت

شهرری - ایرنا - معاون نگهداری و تعمیرات نیروگاه برق ری اعلام کرد: واحدهای گازی شماره ۳، ۳۴ و ۲۰ این نیروگاه بعد از بازدید و تعمیرات پیشگیرانه به مدار تولید بازگشت.

حسین مهدیزاده روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: تعمیرات و بازدید واحد گازی ۸۵ مگاواتی شماره ۳۴ و واحد گازی ۳۲ مگاواتی شماره ۳ و ۲۵ مگاواتی شماره ۲۰ نیروگاه ری به پایان رسید و این سه واحد به شبکه سراسری برق کشور پیوستند.
وی اظهار داشت: این واحدها که طبق برنامه زمانبندی و با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق ایران به منظور حفظ آمادگی و تولید پایدار انرژی از مدار خارج شده بودند، پس از انجام تعمیرات و بازدید های دوره ای دوباره به مدار تولید بازگشتند و با شبکه سراسری برق کشور پارالل شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مجموع واحدهای تعمیر شده تا کنون به ۱۷ واحد از ۲۱ واحد رسیده است و این شامل تعمیرات حدود ۸۰ درصد ظرفیت واحدهای نیروگاه ری از اوایل مهر ماه تا کنون است تا پایان سال، تمامی واحدهای این نیروگاه مورد بازدید و تعمیرات قرار خواهند گرفت.

مهدیزاده تاکید کرد: در طول تعمیرات اساسی و بازدید واحد شماره ۲۰ هیتاچی که ۵۵ روز به طول انجامید و توسط متخصصان توانمند نیروگاه ری انجام شد، اقداماتی از قبیل تعمیر اساسی و تعویض روتور توربوکمپرسور، تعویض پره های ثابت و متحرک توربین، تعویض روتور ژنراتور و انجام تست های مربوط به آن، بازدید گیربکس، بازدید و تعویض یاتاقان های ژورنال و تراست، انجام تست های غیر مخرب، دمونتاژ و تعویض قطعات محفظه احتراق، هم محور کردن واحد انجام شد.

افزایش ۷ درصدی تولید انرژی در متنوع ترین نیروگاه گازی کشور
به گفته مدیرعامل این نیروگاه، در ۹ ماه امسال نیروگاه ری ۷ درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته افزایش تولید انرژی داشته است.
حمید بادرستانی اظهار داشت: در این مدت تولید حدود ۲ میلیارد و ۳۰۰ هزار کیلو وات ساعت انرژی و افزایش هفت درصدی تولید نسبت به زمان مشابه در سال گذشته در این نیروگاه را شاهد بودیم. ضمن این که از این میزان تولید حدود ۲ میلیارد و ۲۶۰ میلیون کیلو وات ساعت به صورت خالص در اختیار شبکه سراسری برق کشور قرار گرفته است.
بادرستانی با اشاره به این نکته که بازدید و تعمیرات واحدهای این نیروگاه با تولید حداکثری همزمان شده است، افزود؛ نیروگاه ری با استفاده از توان متخصصین پرتلاش و جهادگر خود توانسته است با وجود تعمیرات چندین واحد بطور همزمان، از مابقی ظرفیت خود برای تولید انرژی بطور مطلوبی استفاده کند.

وی با حفظ و تقویت سطح آمادگی واحدهای تولیدی این نیروگاه را برای تابستان آینده یکی از مهمترین برنامه های نیروگاه عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت ۵۲ و نیم هکتار در هفت کیلومتری مرکز شهرستان ری در نزدیکی پالایشگاه تهران قرار دارد.

این نیروگاه دارای ۲۱ واحد توربین گازی به ظرفیت اسمی ۸۰۰ مگاوات است که تولید برق آن بنا به فصول سرد و گرم سال متغیر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha