تعمیرات ۷۰ درصد واحدهای تولید انرژی نیروگاه ری انجام شد

شهرری - ایرنا - مدیرعامل نیروگاه برق ری اعلام کرد: تعمیرات ۷۰ درصد ظرفیت واحدهای این نیروگاه از اوایل مهرماه امسال تاکنون انجام شده و تا پایان سال همه واحدها مورد بازدید و تعمیرات قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایرنا ، حمید بادرستانی روز یکشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: نیروگاه ری در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ و از اوایل مهر ماه بعد از پشت سر گذاشتن پیک تابستان، با برنامه ریزی برای پیک سال آینده و با هدف کسب آمادگی لازم واحدها برای تأمین بار شبکه سراسری برق کشور، تعمیرات و بازدیدهای دوره ای خود را آغاز کرد.
وی اظهار داشت: ۶ تعمیر اساسی، سه بازدید مسیر داغ توربین و ۱۲ بازدید محفظه احتراق برای این نیروگاه پیش بینی شد، بطوری که تمام واحدهای گازی نیروگاه ری یعنی ۲۱ واحد در ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۱ مورد بازدید و تعمیرات دوره ای قرار خواهند گرفت.

این مسئول خاطرنشان کرد: مجموع واحدهای تعمیر شده و یا در دست تعمیر این نیروگاه تا کنون به ۱۵ واحد رسیده‌است.

بادرستانی یادآور شد: هم اکنون نیز چهار واحد این نیروگاه به طور همزمان به دست کارشناسان و متخصصین نیروگاه ری در حال تعمیرات و بازدید است.

مدیرعامل نیروگاه برق ری افزود: بازدید و تعمیرات پیشگیرانه هر سال پس از پایان پیک تابستان برای تامین بار شبکه سراسری توسط متخصصان توانمند این نیروگاه انجام می شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه سال جاری نیروگاه ری ۶ درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته افزایش تولید انرژی داشته است.

این مسئول تاکید کرد: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه سال جاری ( هشت ماهه) تولید حدود ۲ میلیارد و سیصد هزار کیلو وات ساعت انرژی و افزایش ۶ درصدی تولید نسبت به زمان مشابه در سال گذشته در این نیروگاه را شاهد بودیم.

بادرستانی یادآور شد: از این میزان تولید حدود ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون کیلو وات ساعت به صورت خالص در اختیار شبکه سراسری برق کشور قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت ۵۲ و نیم هکتار در هفت کیلومتری مرکز شهرستان ری در نزدیکی پالایشگاه تهران قرار دارد.

این نیروگاه دارای ۲۱ واحد توربین گازی به ظرفیت اسمی ۸۰۰ مگاوات است که تولید برق آن بنا به فصول سرد و گرم سال متغیر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha