تعمیرات واحدهای نیروگاه ری آغاز شد

تهران- ایرنا- مدیرعامل نیروگاه ری گفت: عملیات تعمیرات واحدهای این نیروگاه همزمان با پایان یافتن پیک مصرف برق در کشور آغاز شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، "حمید بادرستانی" افزود: نیروگاه ری در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ و از اواسط مهرماه بعد از پشت سر گذاشتن پیک تابستان، با برنامه‌ریزی برای پیک سال آینده و با هدف کسب آمادگی لازم واحدها برای تأمین بار شبکه سراسری برق کشور و کمک به پایداری تولید، تعمیرات و بازدیدهای دوره‌ای خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: مطابق برنامه از پیش تعیین‌شده، شش تعمیرات اساسی، سه بازدید قسمت‌های داغ و دوازده بازدید محفظه احتراق برای واحدهای گازی متنوع، در نظر گرفته شده، به‌گونه‌ای که ۲۱ واحد گازی این نیروگاه جهت بازدید و تعمیرات دوره‌ای به دست گروه‌های تعمیراتی سپرده خواهد شد.

بادرستانی خاطرنشان کرد: بازدید و تعمیرات پیشگیرانه، هر ساله پس از پایان پیک تابستان با هدف کسب آمادگی لازم واحدها برای تأمین بار شبکه سراسری برق کشور و کمک به پایداری تولید در پیک سال بعد به دست متخصصان توانمند این نیروگاه انجام می‌شود.

وی گفت: از آنجایی‌که عمر اکثر تجهیزات بالا بوده و این امر بازدهی تولید واحدها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، با انجام به‌موقع تعمیرات، به میزان قابل توجهی افزایش طول عمر تجهیزات، کاهش معایب سیستم، کاهش حوادث غیر مترقبه و در نهایت تولیدی پایدار را شاهد خواهیم بود.  

مدیرعامل نیروگاه ری خاطرنشان کرد: در طول تعمیرات این واحدها فعالیت‌های مختلفی از قبیل: تعمیرات اساسی روتور توربین، دمونتاژ، تست و تعویض نازل‌های سوخت و محفظه‌های احتراق، انجام تست‌های مربوط به ژنراتور، بازدید کمپرسور، بازدید یاتاقان‌ها، بازدید و تعویض پره‌های متحرک و ثابت توربین، بازدید گیربکس، انجام تست‌های غیرمخرب بر روی روتور و پره‌های توربین، تصفیه فیزیکی روغن، تعویض فیلترها و ... بر روی تجهیزات این واحدها صورت می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha