مرحله دوم ثبت نام یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم در میناب آغاز شد

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: مرحله دوم ثبت نام یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا (ع) از امروز دوشنبه در شهرستان میناب آغاز شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور؛ اسمعیل جهانگیری روز دوشنبه در تشریح‌ چگونگی اجرای آغاز ثبت نام مرحله دوم یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قران کریم شباب الرضا(ع) در میناب افزود: در این دوره از طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا (ع) دختران و پسران گروه سنی هشت تا ۱۵ سال می توانند با مراجعه به تارنمای طرح ملی تلاوت melitelavat.ir ثبت نام کنند.

وی بیان کرد: درمرحله نخست طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع)، نوجوانان و جوانان شهرستان میناب هرمزگان در زمینه ثبت نام در کشور رکورد شکنی کردند و در مرحله دوم نیز فرصت خوبی برای قشر جوان جامانده و علاقمند به علوم قرآنی شهرستان میناب فراهم شده تا باردیگر خود را در این میدان نشان دهند.

در مرحله نخست یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم ۱۰۰ پسر در رده سنی هشت تا ۱۵ سال و ۱۱۲ دختر در گروه سنی ۱۰ تا ۱۵ سال در سطح شهرستان میناب ثبت‌نام کردند که کلاس‌های تخصصی حفظ، مفاهیم و تلاوت این شهرستان به صورت غیر حضوری و با فراگیری فنون تلاوت اثرگذار در قرائت‌های تقلیدی از سبک‌های اساتید مصری چون مصطفی اسماعیل، شحات محمد انور، عبدالباسط و محمدصدیق منشاوی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی هرمزگان اظهار کرد: شهرستان میناب برای تبدیل شدن به قطب قرانی کشور گام برداشته است و در این راستا از طرح ملی تلاوت قران کریم شبا الرضا(ع) در استان هرمزگان نیز حمایت و پشتیبانی می شود.

یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت «شباب الرضا (ع)» به ابتکار مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و طرح‌ ملی تلاوت برگزار می‌شود.

هدف از اجرای این طرح ملی کشف و شناسایی نوجوانان مستعد قرآنی، ارتقای سطح علمی و عملی و همچنین رشد و شکوفایی قرآن‌آموزان نوجوان، بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزش قرآن کریم، آموزش کامل رشته‌های (صوت و لحن، قرائت، حفظ، وقف و ابتدا و مفاهیم وغیره) و آموزش اجرای تلاوت‌های اثرگذار و معناگرا است.

این طرح قرآنی در سه سطحِ «دوره مقدماتی»، «دوره پیشرفته» و «دوره عالی» هر کدام به مدت ۲ سال اجرا می‌شود و آموزش اولیه به تمامی متقاضیان حضور در طرح ملی تلاوت و کسب آمادگی لازم جهت شرکت در آزمون‌های ورودی طرح شامل صحیح‌خوانی قرآن کریم تسلط بر روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم و لحن شامل آشنایی با روش‌ها و اصول اولیه تقلید خوانی است.

یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قران کریم شباب الرضا(ع) امسال نیز طرح به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و علاقه مندان برای ثبت نام می‌توانند از طریق تارنمای melitelavat.ir اقدام کنند.

طرح آموزش به صورت تقلیدی از قاریان برجسته انجام می‌گیرد، پس از ثبت نام، ۱۲ جلسه آموزشی شامل جلسه و بیناری برای خانواده‌ها، جلسات توجیهی و آموزش با حضور استاد برگزار می شود و قرآن آموز پس از شرکت در این کلاس‌ها و اتمام دوره، در آزمون‌های پایان دوره برای حضور در دوره مقدماتی شرکت می کند.

اخبار مرتبط