۵ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۲۴
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 84980968
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 کاشان در زمره مناطق پر خطر وقوع زلزله‌ و سیل قرار دارد

کاشان - ایرنا - فرماندار ویژه کاشان گفت: این شهرستان در زمره مناطق پر خطر از دیدگاه زلزله خیزی و سیل قرار دارد و باید تدابیر لازم در زمینه مهار و مقابله با این حادثه‌ها اندیشیده شود.

به گزارش ایرنا، محمد شریف زارعی روز دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان کاشان افزود:تعدادی گسل در منطقه کاشان وجود دارد که می توانند عامل بروز زلزله در آینده باشد،کاشان در ناحیه زلزله خیز قرار داشته و در گذشته هم زلزله هایی در این منطقه رخ داده که شاهد تلفات انسانی بودیم.

وی اظهار کرد:رعایت ایمنی در حوزه های ساختمان سازی و خدمات رسانی در زمان حادثه مهم است و باید پیشگیری های لازم لحاظ شود و مدیران دستگاه های اجرایی به بحث ایمنی در انجام ماموریت ها توجه کنند.

فرماندار ویژه کاشان بیان کرد:این منطقه همچنین از نقاط سیل خیز کشور است و در لحظه بارندگی سیلاب روان می شود و مهم ترین اقدام در حوزه پیشگیری سیل در کاشان، لایروبی بند هاست و دستگاه های مربوط، اگر نیاز می دانند در خصوص دیوارکشی رودخانه ها اقدام کرده تا مانع از سرازیری سیلاب به دیگر نقاط شوند.

زارعی گفت:اگر به بحث ایمنی توجه نشود در زمان حادثه با سرگردانی و مشکل مواجه می شویم، هر ۱۰ سال یکبار زلزله های بزرگ در کشور رخ می دهد،سال ۱۳۸۲ زلزله ۶.۶ریشتری در بم رخ داد و تعداد زیادی از مردم به دلیل سستی سازه ها جان باختند.

وی اظهار کرد:مدیران شهرستان کاشان باید در جلسات حضور داشته باشند چون وظایف بعضی از دستگاه ها به طور مستقیم با این نوع جلسات ارتباط دارد و بی توجهی به حضور در جلسات توسط مدیران دستگاه های اجرایی قابل پذیرش نیست و امیدواریم با همدلی و هم افزایی با یکدیگر،پیگیر رفع مشکلات مردم باشیم.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha