جزئیات مراسم تشییع پیکر ۶ شهید گمنام در آذربایجان‌شرقی

تبریز - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی جزئیات تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر ۶ شهید گمنام در استان را اعلام کرد.

امیر دریادار رضا عباسی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: مراسم تشییع این شهدای والامقام روز سه‌شنبه ۶ دی‌ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ساعت ۱۰ از میدان شهدا به‌ سمت میدان ساعت تبریز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز سخنرانی خواهند کرد، افزود: پیکر مطهر یک شهید گمنام در محوطه استانداری آذربایجان‌شرقی و یک شهید گمنام دیگر نیز در پارک مفاخر تبریز به خاک سپرده می‌شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، گفت: همچنین پیکر ۲ شهید گمنام دیگر نیز روز سه‌شنبه ۶ دی‌ماه در شهرستان‌های ورزقان و ملکان تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

وی افزود: روز چهارشنبه هفتم دی‌ماه نیز مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر و منور یک شهید گمنام در دانشگاه فرهنگیان علامه امینی واحد برادران و روز دوشنبه ۱۲ دی‌ماه نیز مراسم تشییع و تدفین یک شهید گمنام در شرکت پتروشیمی تبریز انجام می‌شود.

عباسی، از عموم مردم غیور و شهید پرور استان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، دانش‌آموزان و دانشجویان و جوانان انقلابی دعوت کرد تا در مراسم تشییع و خاکسپاری این شهدای گرانقدر شرکت کنند.

به گزارش ایرنا ششم دی ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در سراسر کشور پیکر ۳۰۰ شهید تشییع می‌شود .

با توجه به درخواست مردم شهرستان‌های مختلف، پیکر شهدا برای تشییع و اجرای برنامه‌های فرهنگی به مناطق مختلف استان فرستاده شد و مردم استان با شرکت پرشور در مراسم تشییع این شهدا یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند.

آذربایجان شرقی نزدیک به ۱۰ هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

با تدفین این هشت شهید تعداد شهدای گمنام استان به ۲۲۲ شهید می رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha