تداوم هشدارهای امنیتی برای اتباع خارجی در پاکستان در پی تهدید حملات تروریستی

تهران- ایرنا- پس از هشدار تازه آمریکا و انگلیس به شهروندان خود در پاکستان درپی وقوع عملیات انتحاری در پایتخت این کشور، عربستان و استرالیا نیز از اتباع خود خواستند تا رفت‌وآمدها در اسلام‌آباد و سایر شهرهای پاکستان را محدود کنند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از رسانه‌های پاکستانی، پس از وقوع عملیات انتحاری در اسلام‌آباد که اولین آن طی هشت سال اخیر به شمار می‌رود، برخی از سفارتخانه‌های خارجی با صدور هشدار امنیتی از شهروندانشان خواستند تا نسبت به هرگونه وضعیت امنیت هوشیار باشند.
وزارت امور خارجه انگلیس و سفارت آمریکا در اسلام‌آباد نیز از اتباع خود خواستند تا رفت و آمد در اسلام‌آباد به ویژه در ایام تعطیلات سال نو میلادی را تا حد امکان محدود کنند.
منابع خبری امروز اعلام کردند که سفارت عربستان و استرالیا نیز به اتباع خود در پاکستان هشدار دادند تا از هرگونه سفرهای غیرضروری به شهرهای پاکستان اجتناب کرده و تردد در اسلام‌آباد پایتخت این کشور را نیز محدود کنند.
عملیات یک مهاجم انتحاری روز جمعه گذشته در شهر اسلام‌آباد قبل از رسیدن وی به هدف اصلی، خنثی شد. درپی این انفجار یک پلیس کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند. گروه تحریک طالبان پاکستان مسوولیت این اقدام را برعهده گرفت.
موسسه مطالعات جنگ و امنیتی پاکستان اعلام کرد: عملیات تروریستی روز جمعه اولین حمله انتحاری در پایتخت پاکستان پس از سال ۱۳۹۲ بود. در ۱۶ مورد حمله انتحاری در پایتخت پاکستان بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ دست کم ۱۶۵ نفر کشته و بیش از ۶۰۰ نفر مجروح شدند.
آخرین حمله انتحاری در اسلام‌آباد در اسفند ۱۳۹۲ رخ داد، زمانی که دو بمب گذار انتحاری خود را در محوطه دادگاه منفجر کردند. پاکستان در مجموع در ۲۲ سال گذشته ۵۰۴ حمله انتحاری را شاهد بوده است که جان ۶ هزار و ۷۴۸ نفر را گرفت و ۱۵ هزار و ۱۱۱ نفر را مجروح کرد.
سفارت آمریکا در اسلام‌آباد دو روز پیش به دیپلمات‌ها و سایر اتباع خود درباره وقوع حمله احتمالی به شهروندان آمریکایی در یکی از هتل‌های اصلی شهر اسلام‌آباد پایتخت پاکستان هشدار داد؛ این در حالی است که سطح هشدار در این شهر در بالاترین حد خود به دلیل چندین حمله انتحاری در هفته جاری قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha