گیلانیان با سه شهید گمنام در سالروز شهادت بانوی بی‌نشان وداع کردند

رشت - ایرنا - سه شهید گمنام در سالروز شهادت بانوی بی نشان، رایحه صبح صادق، ام ابیها، انسیه حورا فاطمه زهرا(س) بر دستان پر مهر مردمان دیار دیلم و گیل در رشت تشییع شد تا بار دیگر ضمن بیعت با شهدا بر تداوم راه آنان و دنباله روی اندیشه فرزندان بی ادعای این سرزمین مُهری دوباره زنند.

به گزارش ایرنا، مردم استان گیلان روز سه‌شنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پیکر پاک سه شهید گمنام دفاع مقدس را در رشت تشییع و با این سه شهید که در حراست از نام، خاک و ناموس وطن جان فدا کردند وداع نمودند.

ای ماندنی ترین بانوی دو عالم، ای زیباترین خصائل، ای کشتی پهلو گرفته، اینان فرزندان تو هستند که با سربند یا فاطمه (س) در حراست از ناموس و نام وطن ایستادند و جان خود را هدیه کردند و اینک در سالروز شهادتت، ای بانوی دو عالم دستگیرشان شدی و در عزت و سربلندی اما بی نشان و گمنام بر دستان ملتی غیور تشییع شدند.
امروز خیل عزداران ام ابیها (س) گرد فرزندان شهید خود این شهدای خوشنام وطن حلقه زدند و عزاداری و سینه زنی کردند.

در این مراسم که از منطقه سپاه ناحیه رشت واقع در پل عراق تا میدان شهدای ذهاب این شهر برگزار شد، آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، اسدالله عباسی استاندار گیلان، سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس این استان، مدیران و روسای ادارات، سازمانها ونهادهای مختلف گیلان در کنار اقشار متخلف مردم این استان حضور داشتند.

در جریان مراسم تشییع و وداع مردم گیلان با پیکر این سه شهید گمنام، مردم ضمن عزاداری به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با آرمانهای شهدا تجدید میثاق کردند و شعارهای "مرگ بر آمریکا" و " مرگ بر اسراییل" سردادند.

در پایان این مراسم نیز آیت الله رسول فلاحتی امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در استان گیلان و انبوه جمعیت حاضر بر پیکر این شهدای گمنام نماز خواندند و پیکر این شهدا را بدرقه کردند تا در سه شهر این استان به خاک سپرده شود.

همچنین تعدادی از بانوان حاضر در مراسم تشییع و وداع سه شهید دفاع مقدس در رشت تابلوهایی در حمایت از حجاب به همراه داشتند که در برخی از این تابلوها "دفاع از حجاب، دفاع از خانواده"، "حجاب یعنی حفاظت از امانت خدا"، " حجاب حافظ حرمت زن است"، حجاب یعنی زن والاست نه کالا" و " شهدا رفتند تا غیرت و حیای جوان ما از بین نرود" به تحریر درآمده بود.

مردم قدردان شهدا هستند

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت نیز در این مراسم طی سخنانی در جمع خبرنگاران عنوان کرد: مردم قدردان شهدا هستند.

آیت الله رسول فلاحتی افزود: استقبال کم نظیر مردم از شهدا نیز نشان دهنده آن است که مردم قدر این شهدا را به خوبی می دانند و همچنان از آرمانها و راه شهدا حمایت و پیروی می کنند.

وی بیان کرد: حضور گسترده مردم نشان دهنده آن است که راه انقلاب به درستی به پیش می رود و انقلاب ما باشکوهتر از هر زمان با قدرت به راه خود ادامه می دهد چون پشتوانه عظیمی همچون ملت ایران را دارد.

مراسم خاکسپاری سه شهید گمنام همزمان با سراسر کشور در شهرهای لوشان، فومن و رستم آباد بعد از ظهر امروز با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

پیکر ۱۱۱ شهید دوران دفاع مقدس در مناطق عملیاتی در محدوده استان‌های میسان و بصره در جنوب شرق عراق کشف شد که مربوط به عملیات‌های والفجر مقدماتی، والفجر یک، خیبر، بدر، کربلای پنج، بیت المقدس هفت و تک‌های دشمن در سال ۶۷ است.

استان گیلان بیش از هشت هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم میهن اسلامی‌مان کرد و بیش از ۲۲ هزار جانباز و حدود ۲ هزار و ۷۰۰ آزاده سرافراز دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha