پیکر چهار شهید گمنام در ساری خاکسپاری شد

ساری- ایرنا - پیکر پاک چهار شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا ( س ) پس از تشییع در چهار نقطه شهرستان ساری خاکسپاری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) آیین تشییع ۱۴ شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور جمع کثیری از مردم مازندران در شهرهای مختلف استان برگزار شد که چهار شهید آن در ساری با حضور وزیر آموزش و پرورش و استاندار تشییع شده است.

طبق برنامه اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران ،مرکز صدا و سیمای ساری و بوستان ولایت این شهر محل دفن دو شهید گمنام و 2 شهید دیگر نیز در دو روستای این شهرستان دفن شدند.

پیکر مطهر یک شهید گمنام ۱۶ ساله از عملیات خیبر (مجنون) در صدا و سیمای مرکز استان تدفین و پیکر مطهر یک شهید۱۷ ساله از عملیات عاشورای ۲ (چنگوله) در بوستان ولایت دفن شده است.

بنابر این گزارش پیکر شهید ۱۸ ساله از عملیات بدر شرق دجله در مجتمع فرهنگی روستای طوقدار و مردم روستای سمسکنده ساری نیز با حضور گرم و پر شور پس از تشیع شهید گمنام ۲۴ ساله از عملیات بدر این شهید را به خاک سپرده اند.

مازندران در حال حاضر میزبان پیکر۴۱۳شهید خوشنام است که پیکرهای پاکشان در حدود ۱۱۰ نقطه از خاک پاک استان آرام گرفته است. با خاکسپاری پیکر ۱۴ شهید جدید افتخار میزبانی مازندران به ۴۲۷ شهید افزایش می یابد.

همچنین در ۸۸ نقطه مازندران یادمان شهدای خوشنام وجود دارد.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است که بیشتر این شهدا در لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا خدمت می کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha