میزبانی مازندرانی‌ها از آلاله های گمنام

۱۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۴۱
کد خبر: 85075980
میزبانی مازندرانی‌ها از آلاله های گمنام

ساری- ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: این استان در آستانه شب‌های قدر پذیرای پیکر مطهر ۲ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس است.

سردار عبدالله ملکی روز جمعه به خبرنگاران اعلام کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ایام لیالی شب قدر شهدای گمنام مهمان مردم سراسر کشور در استان‌های مختلف هستند.

وی افزود: برای مازندران نیز میزبانی از ۲ شهید گمنام در نظر گرفته شد که شنبه ۱۹ فروردین وارد استان می‌شوند و به مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در معراج الشهدا منتقل خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران توضیح داد: براساس برنامه ریزی های انجام شده پیکر مطهر شهدای گمنام در ۲ محور غرب و شرق استان، تحویل سپاه کربلا خواهد شد که در محور غرب استان پیکر مطهر یک شهید با محوریت سپاه چالوس در مراسم شب‌های قدر حضور پیدا می‌کند و برای حضور پیکر شهید گمنام در محور شرق و مرکز استان هم با محوریت سپاه ساری برنامه ریزی شده است.

وی گفت‌:‌ پیکر مطهر این شهدا یک هفته مهمان مردم استان مازندران هستند و پس از آن به معراج الشهدای تهران منتقل می‌شوند.

مازندران در زمان حاضر میزبان پیکر پاک بیش از ۴۰۰ شهید گمنام بوده که پیکرهای پاکشان در حدود ۱۱۰ نقطه از خاک پاک استان آرام گرفته است.

همچنین در ۸۸ نقطه مازندران یادمان شهدای خوشنام وجود دارد.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است که بیشتر این شهدا در لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا خدمت می کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha