امیرعبداللهیان: حامل پیام رئیس‌جمهور برای سلطان عمان هستم

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به عمان با بیان اینکه حامل پیامی از سوی آیت‌الله رئیسی برای سلطان این کشور است، اظهار داشت: تهران و مسقط همواره رایزنی‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی در خصوص موضوعات مورد علاقه داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار اعزامی سیاست خارجی ایرنا به عمان، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان که دقایقی پیش وارد مسقط پایتخت عمان شد، در جمع خبرنگاران گفت: همواره تهران و مسقط رایزنی‌های دو جانبه منطقه‌ای و بین‌المللی در موضوعات مورد علاقه داشته‌اند.

وی افزود: عمان مرکز گفت‌وگوی منطقه‌ای در مسائل متنوعی است؛ چه در ارتباط با ایران و چه در ارتباط با بحران‌های منطقه‌ای همواره نقشی خیرخواهانه از سوی مقامات عالی عمان انجام شده است.

وزیر امور خارجه ادامه داد: این سفر فرصتی است ضمن مرور مسائل دوجانبه دو کشور، مسائلی را دنبال کنیم که باید شتاب بیشتری به آن داده شود.

امیرعبداللهیان گفت که بحران در یمن، افغانستان و اوکراین نیز در این گفت‌وگوها مورد توجه است.

وی تصریح کرد: من حامل پیام آقای رئیسی برای جناب هیثم بن طارق، سلطان عمان هستم که در گفت‌وگوهای فردا این‌ پیام را تسلیم خواهم کرد. همواره مقامات عمان در نزدیک کردن دیدگاه‌های طرفین و رسیدن به گام‌های نهایی توافق نقش مثبت و سازنده‌ای را ایفا کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha