دولت در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت خدمات خوبی ارائه می‌دهد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری کرمانشاه با اشاره به تسهیلات مسکن، شغل، آموزش و خدمات اجتماعی که در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت آمده است، گفت: دولت سیزدهم در راستای اجرای این قانون خدمات خوبی به افراد واجد شرایط ارائه می‌دهد.

«زهره رستمی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از خانواده‌های کرمانشاهی خواست برای کسب اطلاع بیشتر از جزئیات و مزایای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به سایت khanevade.icana.ir مراجعه و از خدمات خوبی که دولت در آن در نظر گرفته؛ بهره‌مند شوند.

وی افزود: افراد پس از مراجعه به سایت که به صورت برخط و آنلاین است، می توانند خدماتی که مشمول شرایط آنها می شود را تقاضا دهند و پس از بررسی به صورت الکترونیکی نیز پاسخ دریافت کنند.

رستمی گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در ۷۲ ماده در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، معیشتی و رفاه در حمایت از زنان، مادران باردار، شیرده، خانه دار، نیازمند و دیگر خدمات حمایتی شکل گرفته که زنان با آگاهی از مفاد آن بهتر می توانند از مزایای آن استفاده کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت آبان سال ۱۴۰۰ به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است، گفت: در این قانون خدمات اقتصادی متنوعی مانند زمین، تسهیلات مسکن، حمایت شغلی زنان باردار شاغل و شیرده، تسهیلات شغلی و آموزشی، فرزندآوری؛ هزینه ماهیانه و مخارج پوشاک و شیرخشک فرزندان چند قلو دیده شده است.

دولت ماهیانه به فرزندان سه قلو مستمری پرداخت می‌کند

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود گفت: دولت سیزدهم در راستای حمایت از خانواده برنامه های متنوع مانند پرداخت تسهیلات به فرزندان تازه متولد شده در دست اجرا دارد و به ازای فرزند اول، دوم، سوم، چهارم خانواده به ترتیب۸۰،۶۰،۴۰،۲۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می کند.

رستمی همچنین با اشاره به تولد ۳۱۵ فرزند ۲قلو، ۱۲ فرزند سه قلو، و یک فرزند چهار قلو از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه در استان کرمانشاه گفت: دولت برای حمایت از فرزندان چند قلو برنامه هایی مانند تامین پوشاک و شیرخشک و پرداخت ماهیانه مستمری به مدت پنج سال به علاوه پرداخت تسهیلات مسکن، زمین، مخارج و غیره در دست اجر دارد.

وی اضافه کرد: اکنون دولت به خانواده‌هایی که دارای فرزندان سه قلو و سه قلو به بالا هستند، ماهیانه یک میلیون ۷۰۰ هزار تومان به علاوه خدمات درمانی و امتیازهای دیگر، پرداخت می کند.

رستمی از دیگر مزایای خانواده های چند قلو را خانه‌دار شدن بدون نوبت در طرح نهضت ملی مسکن ( کسانی که بدون مسکن هستند) و یا صاحب خودرو شدن با قیمت دولتی بدون پرداخت هزینه اضافی دانست.

۱۸ هزار و ۱۳۱ تولد امسال در استان کرمانشاه ثبت شده است

پیش از این مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: در ۹ ماه سپری شده از سال جاری ۱۸ هزار و ۱۳۱ تولد در استان ثبت شده که ۵۴ درصد این موالد پسر و ۴۶ درصد دختر هستند.

«صادق خدادی» افزود: از این تولدها؛ ۴۰ درصد فرزند اول، ۴۰/۸ درصد فرزند دوم، ۱۴/۴ درصد فرزند سوم و ۴/۴ درصد فرزند چهارم و بالاتر است.

وی همچنین گفت: در ۹ ماه سپری شده از سال ۱۴۰۱ در استان کرمانشاه ۱۱ هزار و ۶۱۶ مورد ازدواج ثبت شده، که میانگین سنی ازدواج مردان ۳۱/۱ درصد و زنان ۲۶/۸ درصد بوده است.

خدادی همچنین میزان طلاق ۹ ماه گذشته استان را سه هزار و ۸۹۹ مورد اعلام کرد و اظهار داشت: میانگین سن مردان طلاق گرفته ۳۷/۶ درصد و زنان ۳۲/۹ درصد ثبت شده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارای سکنه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha