استاندار: درخواست مردم مازندران از مسوولان مقابله با گران‌فروشی است

ساری - ایرنا - استاندار مازندران گفت: درخواست مردم مازندران از مسوولان دستگاه‌های نظارتی و اجرایی مربوطه استان مقابله با گران‌فروشی و رصد مستمر بازار عرضه و تقاضا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمود حسینی‌پور روز چهارشنبه در نشست شورای استاندارد مازندران در ساری افزود: ستاد نظارت بر کیفیت کالا و مقابله کم فروشی به صورت ویژه و با قید فوریت در استان تشکیل شود و آثار تشکیل این ستاد هم در کف جامعه قابل لمس باشد.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه می بینیم در بازار عرضه و تقاضای مازندران نظارت چندانی وجود ندارد و در یک شهر به فاصله چند متر یک کالا به قیمت های مختلف عرضه می شود.

استاندار مازندران ادامه داد: در ملاقات و جلسات مردمی، آحاد جامعه نسبت به گرانی غیرقانونی برخی اقلام اساسی از بنده گلایه دارند که دغدغه آنان بحق است که باید با افزایش نظارت ها برای مقابله با گران فروشی اقدام شود.

تشدید نظارت بر کیفیت کالاهای تولیدی

حسینی پور اضافه کرد: در سال گذشته دیدیم یک کشور به بهانه استاندارد جلوی صادرات کیوی مازندران را گرفت و برای باغداران مشکلاتی ایجاد شد که باید مدیریت کیفیت و استاندارد برای به وجود نیامدن هم‌چین مشکلاتی در آینده اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در مازندران در ارتباط با استاندارد باید زیاد کار کنیم تا مجموعه الزامات کیفیت کالا در بازار عرضه و تقاضا باجدیت اجرا شود.

حسینی پور ادامه داد: استاندارد باید در تمام کارهای استان حاکم شود و اثرگذاری آن زمانی خواهد بود که عملکرد این نهاد حاکمیتی برای اقشار مردم گزارش شود.

راه‌اندازی سامانه نظارت هوشمند کیفیت کالا

استاندار مازندران تصریح کرد: استاندارد باید سیستم نظارتی هوشمند بر نحوه تولید و عرضه کالا داشته باشد و باوجود آنکه دستگاه‌های نظارتی زیادی در کشور وجود دارد اما برخی فسادها باعث می شود که فرایند نظارتی سالم در برخی مواقع حکم فرما نشود.

وی اضافه کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی با دستمال کثیف نمی توان شیشه را تمیز کرد و مدیران حراستی و دستگاه های اجرایی ورود کنند و نگذارند برخی فساد ها در استان ریشه کنند.

مقام عالی دولت در مازندران افزود: قاطبه بازرسان و کارکنان نظارتی ما در استان انسان های سالمی هستند اما حتی به صورت موردی هم نباید برخی سوءاستفاده ها و فساد وجود داشته باشد.

حسینی پور گفت: در کمتر از ۱۵ روز آینده باید گزارشی از کم فروشی و عرضه کالای با کیفیت در استان ارایه شود تا ببینیم در کجای کار قرار داریم و بعد از آن برای رفع مشکلات احتمالی اقدام شود.

استاندار: خواست مردم مازندران از مسوولان مقابله با گران‌فروشی است

فضای مجازی به مثابه بمب اتم

استاندار مازندران در ادامه گفت: فضای مجازی را بمب اتم می دانم که فرهنگ جامعه ما را مورد هدف قرار داده و باید هوشیار باشیم و نوجوانان و جوانان خود را به آموزه‌های دینی بیشتر آشنا کنیم.

وی ادامه داد: آشنایی کودکان با آموزه های دینی و ارزش های شهدای هشت سال دفاع مقدس برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان ضروری است و برای تحقق این امر همواره باید در تلاش باشیم.

حسینی پور افزود: دشمنان در فضای مجازی رخنه کردند و افکار نوجوانان و کودکان ما را مورد هدف قرار دادند و حتی کشورهای مبدع شبکه های اجتماعی برای کودکان و نوجوانان خود بسترهای متناسب با سن آنان طراحی کردند اما برای کشورهای در حال توسعه برای استفاده از فضای مجازی هیچ محدودیتی قائل نیستند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان در ماه های گذشته تلاش کردند که بگویند سبک زندگی مردم تغییر کرده و مردم به معنویات دیگر توجهی ندارند اما روز گذشته اقشار مردم به ویژه بانوان نشان دادند که پای ارزش های دینی و اسلامی خود ایستادند.

قدردانی استاندار از مردم

استاندار مازندران با قدردانی از حضور پرشور مردم در آیین تشییع شهدای گمنام افزود: در تشییع شهدای گمنام ولایتمداری و دینداری مردم بار دیگر به رخ جهانیان کشیده شد و بانوان نشان دادند که دلبسته اندیشه ناب فاطمی هستند.

وی خاطر نشان کرد: شهدای گمنام سند افتخار ملت ایران هستند و آنان حافظان کشور بودند که ما هم باید از ارزش های این نظام مقدس با پیروی از شهدا حفاظت کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha