۷ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۳۶
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 84982591
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جمهوری اسلامی در حوزه عدالت آموزشی رتبه اول را دارد

زنجان - ایرنا - نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با مقایسه حقوق زن در ایران و برخی کشورها گفت: جمهوری اسلامی در حوزه عدالت آموزشی و برابری حق تحصیل دختر و پسر رتبه اول را دارد.

حجت الاسلام محمد حاجی‌ابوالقاسم دولابی روز چهارشنبه در نشست با اساتید دانشگاه پیام نور زنجان، افزود: ایران قبل از انقلاب در حوزه بانوان از بی سوادترین کشورها بود و آمار بی سوادی زنان به ۸۰ درصد می رسید اما این آمار تا سال ۹۰ به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یافت و ایران جزو باسوادترین کشورها در حوزه بانوان شد.

حجت الاسلام دولابی افزود: آمار دختران دانشجو نسبت به پسران حدودا ۵۰ درصد است و اعضای هیات علمی دانشگاه های ما بیش از ۳۰ درصد از بانوان هستند و تعداد پزشکان زن نسبت به قبل از انقلاب رشد ۱۲ برابری دارد.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت های حاصل شده در کشور در بخش های مختلف، گفت: تراز تجاری ما سال گذشته برای اولین بار در ۱۰۰ سال گذشته مثبت شد، در یک سال گذشته ۲ هزار کارخانه و واحد تولیدی در کشور احیا گردید و هشت سال رشد اقتصادی کشور نزدیک صفر بود که سال قبل به میانگین چهار درصد رشد اقتصادی رسید.

حجت الاسلام دولابی یادآور شد: این رشد کشور در کنار بار سنگینی است که از گذشته و دولت قبل بر دوش دولت سیزدهم گذاشته شده است.

وی افزود: مشکل اساسی که دولت قبل داشت و به هیچ وجه قابل انکار نیست رویکرد حل مسایل با تکیه بر قدرتهای بزرگ بود درحالیکه تجربه نشان داد که این راهبرد نه تنها مشکلات را حل نمی کند بلکه بیشتر هم می کند.

حجت الاسلام دولابی تاکید کرد: این نکته باید تبیین شود که مقاومت در برابر آمریکا هزینه دارد اما سازش با آمریکا هزینه بیشتری به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: دولت قبل به سمت سازش رفت و مشکلات رفع نشد درحالیکه دولت سیزدهم به سمت مقاومت رفت و ظرفیت های فراوانی در کشور فعال شد.

دولابی با اشاره به تلاش رسانه‌های خارجی برای سیاه نمایی از وضعیت ایران، گفت: این رسانه ها به هیچ وجه خیرخواه ما نیستند چون موارد ضعف را با ضریب بسیار بالایی پوشش می‌دهند و به نقاط قوت، سرپوش می‌گذارند.

این مسوول گفت: جهان ما در آستانه تحولات بسیار جدی قرار دارد و در این تحولات چین، روسیه و ایران سه تهدید جدی علیه آمریکا هستند و جمهوری اسلامی ایران به عنوان مانعی در برابر قدرت این کشور قرار گرفته است.

وی یادآور شد: آمریکا برای هر سه کشور تهدیدکننده سیادت خود بر جهان، طرح ها و برنامه هایی دارد که اگر محقق نشود، شکست خورده و در جهان منزوی خواهد شد.

حجت الاسلام دولابی اظهار داشت: آمریکا برای تحقق اهداف خود در ایران پنج راهبرد را تعریف کرده است که بی ثبات سازی کشورهای منطقه مقاومت، ایجاد اغتشاش در داخل کشور، ایجاد اجماع بین المللی علیه ایران، دامن زدن به مسایل حقوق بشری و معتبر سازی تهدید نظامی علیه کشورمان این راهبردها را شامل می شود.

وی ادامه داد: آمریکا برای اینکه این اقدامات انجام شود به بی ثباتی، اغتشاش، ایجاد اجماع بین المللی علیه ایران و دامن زدن به مسایل حقوق بشر و از سویی برجسته کردن موضوع زن در ایران دست زد و موجی هرچند ضعیف را در کشور ایجاد کرد.

حجت الاسلام دولابی یادآور شد: مردم ما بصیر هستند و به اهداف پشت پرده این حرکت ها پی بردند و امروز اگر کسی ذره ای به فقدان صداقت رسانه های آمریکایی نسبت به حقوق بشر تردید داشته باشد به این معنی است که از بصیرت سیاسی بی بهره می باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: رسانه ایران اینترنشنال که با پول عربستان تغذیه می شود نگران حقوق بشر در ایران است درحالیکه حقوق زن در عربستان مشخص بوده و عربستان به این رسانه پول می دهد تا در این کشور نسبت به حقوق زن چالش ایجاد کند.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین نقش های اساتید دانشگاه ها این است که با زبان علم، اطلاعات، آمار و ارقام، دوگانگی مواضع آمریکا و رسانه های آمریکایی را برای مردم آشکار و بازگو کنند تا جوانان ما بدانند که آنها به دنبال فروپاشی کشور هستند و دلسوز ما نیستند.

حجت الاسلام دولابی تصریح کرد: دشمنان در پی آسیب جدی، جنگ داخلی، فروپاشی و از بین رفتن تمام زیرساخت های کشور هستند چراکه اگر دلسوز مردم ایران بودند به مشکلات اقتصادی کشور دامن نمی زدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha