۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۲
کد خبر: 84967175
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحقق عدالت تربیتی از برنامه های مهم دولت سیزدهم است

بوشهر - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: تحقق عدالت و محرومیت زدایی تربیتی از اولویت‌های دولت سیزدهم است و این رویکرد با جدیت در مجموعه‌های آموزشی استان دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر پورات روز یکشنبه در نشست قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در بوشهر افزود: در دولت سیزدهم و در پرتو سند تحول مردمی و سند دانش بنیان آموزش و پرورش، اتفاقات مهم و جهادی انجام پذیرفته که یکی از این برنامه‌ها اجرای عدالت تربیتی و نصیب آموزشی در همه مناطق محروم است.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش به عنوان نهاد مردمی و تربیتی در همه جای استان و کشور حضوری فعال دارد و در همین راستا قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی شکل گرفته تا بتواند در زمینه کمبودها به آموزش و پرورش کمک رسانی نماید.

پورات ادامه داد: نقش اصلی این قرارگاه نیازسنجی، امکان سنجی و تسهیل‌گری مدیریت درون آموزش و پرورش و بسیج ظرفیت‌های سایر نهادها و سازمان‌های کشور برای عدالت تربیتی در مناطق محروم و کم برخوردار است.

وی اظهار کرد: کار در حوزه تعلیم و تربیت به علت گستردگی از عهده یک دستگاه برنمی‌آید و بر همین اساس نیازمند همراهی و همدلی همه دستگاه ها در این حوزه هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اجرای طرح راهیان پیشرفت در این استان بیان کرد: در این طرح آموزش و پرورش و دانشگاه‌های استان، اساتید و دانشجویان، معلمان و دانش آموزان از دستاوردهای علمی، اقتصادی، صنعتی و زیرساختی استان بوشهر که در انقلاب اسلامی بدست آمده نظیر نیروگاه اتمی، پارس جنوبی، صدرا بازدید می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تلاش می‌شود در قالب قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی خارج از سازمان‌های قانونی و مدون با سرعت بیشتر و حمایت نهادهای مختلف بحث‌های بودجه ای و حمایتی شکل بگیرد.

علی موحدی افزود: هدف گذاری در قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی انجام اقدامات تنظیم گری و تسهیل گری و سوق دادن فعالیت های جهادی در حوزه مدارس به سمت اقدامات محتوایی است.

وی ادامه داد: ایده تشکیل قرارگاه عملیاتی جزو برنامه وزیر آموزش‌وپرورش است که در مجلس ارائه شد، تا علاوه بر اینکه آموزش‌وپرورش بتواند از ظرفیت‌های مردمی، گروه‌های خیریه و افراد دلسوز استفاده کند با هم افزایی هر چه بیشتر از وضع موجود به وضع مطلوب برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha