کمبود اعتبار نگهداری اماکن ورزشی کردستان را مشکل کرده است

سنندج- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: کمبود اعتبار و نبود منابع مالی مناسب، مهمترین مشکل این اداره کل برای حفاظت و نگهداری اماکن ورزشی موجود در استان است.

حامد جولایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر ۲۱۵ فضای ورزشی سرپوشیده سقف کوتاه و بلند در استان وجود دارد که نگهداری این اماکن، نیازمند منابع مالی مناسب است.

وی یادآور شد: با وجود کمبود اعتبار و نبود منابع مالی کافی، اداره کل ورزش و جوانان استان، تمام تلاش خود را برای نگهداری از اماکن و سالن های ورزشی به کار می گیرد اما تا شرایط مطلوب، فاصله وجود دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان، سرانه کنونی فضای ورزشی استان را ۷۷ سانتی‌متر مربع اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به سال گذشته یک دهم متر مربع افزایش یافته است.

جولایی ادامه داد: با وجود همه مشکلات، در صورت در اختیار قرار دادن زمین با مالکیت دولت، این اداره کل در کوتاهترین زمان ممکن مکان ورزشی که در حال حاضر سالن سقف بلند در اولویت این منطقه است، احداث خواهد کرد.

وی تاکید کرد: تاکنون اداره کل ورزش و جوانان در چندین مرحله به نهادهای دولتی و غیردولتی مرتبط و خیرین اعلام کرده است که در صورت تامین زمین، حاضر به تاسیس مکان ورزشی در حواشی شهرها و نقاط مورد نیاز است.

در حال حاضر حدود ۶۴ هزار ورزشکار در قالب ۴۸ هیات ورزشی استانی و ۳۶۰ هیات شهرستانی در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha