۷ دی ۱۴۰۱، ۱۹:۰۸
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 84982866
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار همدان: استفاده از گلخانه بهره‌وری بخش کشاورزی را ۱۰ برابر می‌کند

همدان- ایرنا- استاندار همدان با اشاره به ضرورت افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی در استان که با کمبود منابع آبی مواجه است، تاکید کرد: استفاده از گلخانه بهره وری را در کشاورزی ۱۰ برابر می‌کند.

به گزارش ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز چهارشنبه در نشست کمیته بهره وری افزود: دستگاه های اجرایی باید راهکارهای بهره وری را در حوزه های تحت پوشش خود با گزارش دقیق، علمی و مستند ارائه کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید بهره وری را در تولید، کشاورزی، صنعت و ساختمان سازی بکار ببندیم و نگاه اقلیم شناسانه را در آنها لحاظ کنیم، افزود: مساله اتلاف انرژی باید در ساخت و ساز و نظام مهندسی رعایت شود تا مردم در زمستان به مصرف گاز کمتری نیاز داشته باشند.

استاندار گفت: استان همدان با کمبود آب و منابع آب مواجه است و اکنون سومین سالی است که دچار کمبود آب می شویم و باید با تولیدات کم آب بر این مشکل را مدیریت کنیم.

وی تصریح کرد: از آنجایی که ۸۰ درصد مصرف آب در حوزه کشاورزی است، به کارگیری روش های نوین و بهره ورانه در بخش کشاورزی ضرورت اجتناب ناپذیر است.

قاسمی فرزاد گفت: هر سال باید بتوانیم محصول و تولیدات کشاورزی را ۱۰ درصد افزایش دهیم تا بتوانیم امنیت و اقتدار غذایی را حفظ کنیم و از طرف دیگر همزمان در اقدامی بهره ورانه مصرف آب را در بخش کشاورزی کاهش دهیم.

وی تاکید کرد: کاهش تولید محصولات آب‌بر مانند، سیب زمینی، یونجه و گوجه فرنگی، روش بهره ورانه در اجرای سیاست های حوزه کشاورزی در استان همدان است.

استاندار همدان گفت: باید کشت محصولات پرآب بر را از طریق آموزش، ترویج و ارائه مشوق کاهش دهیم و افرادی که از الگوی کشت مصرف تبعیت نکنند، با اقدامات بازدارنده مواجه خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha