۹ دی ۱۴۰۱، ۸:۳۹
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 84983656
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حماسه ۹ دی، دفاع مقتدرانه از دستاوردهای انقلاب اسلامی

قزوین - ایرنا - حماسه ماندگار نهم دی ماه سال ۸۸ بدون شک بی نظیرترین حرکت مردمی در طول تاریخ انقلاب اسلامی جهت حفاظت از نظام مقدس، آرمان های آن و دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، از حماسه نهم دی ماه سال ۸۸ به عنوان فرصتی دوباره برای نمایش وحدت ملی آحاد مردم در برابر فتنه انگیزی‌های دشمن یاد شده و اقتدار و ولایتمداری مردم ایران در دفاع از دستاوردهای انقلاب و عظمت ملت انقلابی ایران را بیش از پیش به نمایش گذاشت.

به گفته مسوولان، این حماسه از مهمترین رخدادهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که اهمیت آن در تراز پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس است چرا که این حماسه بزرگ با خنثی‌ سازی توطئه عظیم و پیچیده دشمن، ماندگاری انقلاب و بقای نظام اسلامی را تضمین کرد.

حماسه ۹ دی، دفاع مقتدرانه از دستاوردهای انقلاب اسلامی

حماسه نهم دی بصیرت افزایی و ولایتمداری مردم ایران را دوباره نشان داد

یک کارشناس مذهبی و استاد حوزه علمیه قزوین، حماسه نهم دی را جلوه بصیرت افزایی و ولایت مداری مردم ایران دانست و گفت: به طور یقین بزرگ‌ترین پیام این حماسه تاریخی ضرورت بصیرت‌ و پرهیز از غفلت و نفاق است.

حجت الاسلام علی عباسی با بیان اینکه مقدسات برای ملت‌ها قابل دفاع هستند و انقلاب اسلامی نیز یک حادثه، واقعه و جریان مقدسی بود که تحقق پیدا کرد، افزود: واقعه‌ای که براساس و پایه کتاب، سنت و آموزه‌های دینی بنا شده باشد، مقدس است و برای دفاع از دین و مملکت بود که جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاد.

به گفته حجت الاسلام عباسی، انتخابات سال ۸۸ برای عده‌ای بهانه شد تا خون تعدادی از افراد بر زمین ریخته شود اما مردم متدین و انقلابی ساکت نماندند و برای حفظ نظام و مقدسات وارد میدان شدند.
وی با اشاره به اینکه در زمان وقوع هر فتنه ای فضا غبارآلود و غیر قابل تشخیص می‌شود، افزود: در فتنه سال ۸۸ با فضایی که پدید آمد تشخیص حق و باطل نامشخص شد که در نهایت در ۹ دی ماه مردم با بصیرت و آگاهی وارد میدان شدند تا راه حق را روشن سازند.

وی تاکید کرد: در حماسه ۹ دی مردم انقلابی ایران غیرت دینی، حمایت از نظام اسلامی، شهدا و انقلاب را بار دیگر از خود نشان دادند و این موضوع در حقیقت بصیرتی بود که در مردم ما فعلیت پیدا کرد.
این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه در آن زمان مخالفان داخلی و خارجی، حتی با همراهی برخی سفارتخانه‌های خارجی که وارد میدان شده بودند تا ضد انقلاب‌ها و منافقان داخلی را راهنمایی کنند تا جریان را به سمت باطل پیش ببرند، خاطرنشان کرد: مردم متدین، مومن و انقلابی ایران اسلامی در نهایت امر وارد میدان شدند تا بساط فتنه گران را برچینند و پس از آن بود که باران رحمت الهی از آسمان نازل و باعث شد تا همه زشتی‌ها شسته شود.

حجت الاسلام عباسی اضافه کرد: در این حماسه یادآوری بصیرت و دشمن شناسی مبنا قرار گرفت تا همه مردم بدانند که دشمن به خواب نمی‌رود و اگر مؤمنین و مبارزان غفلت کنند دشمن بیش از پیش توطئه‌ چینی می‌کند.

وی ادامه داد: یادآوری بصیرت، غیرت و دفاع از اسلام و مملکت در حقیقت این پیام را می‌رساند که ما باید آگاه باشیم چراکه با آگاهی می‌توان توطئه‌های دشمن را در سراسر دنیا، چه در ایران و چه خارج از کشور را خنثی کرد.

وی اظهار داشت: دفاع در راه حق برای ملت بزرگ ایران باری دیگر در نهم دی ماه سال ۸۸ تکرار شد و محافلی که در آن روزها برگزار شد و شعارهایی که گفته می‌شد در واقع به نوعی تکرار واقعه کربلا را به ما نشان داد.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: تکرار آموزه‌های مقدس، درس‌ها، پیام‌ها و عبرت‌ها در آن روز به برکت حرکت مردم و عنایت خدا شامل حال همه مردم ایران شد.

حماسه ۹ دی، دفاع مقتدرانه از دستاوردهای انقلاب اسلامی

مردم خالق حماسه تاریخی نهم دی بودند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین نیز در این رابطه با بیان اینکه در تاریخ پرفراز و نشیب ایران اسلامی همواره روزهای حساس و سرنوشت‌ سازی وجود داشته، تصریح کرد: یکی از این روزها را می توان نهم دی ماه سال ۸۸ برشمرد که در واقع این مردم ایران بودند که خالق آن حماسه تاریخی شدند تا جایی که این روز در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز بصیرت یاد و در نهایت نیز تبدیل به یوم الله ماندگار شد.

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی با بیان اینکه حماسه نهم دی نشانه و نمادی برای جریان بصیرت، آگاهی و شناخت صحیح از جبهه حق و باطل است و در طول تاریخ اسلام نیز نهم دی ماه های زیادی اتفاق افتاده، اظهار داشت: حماسه‌هایی مانند نهم دی ماه ۸۸ در راستای بصیرت افزایی، عملکرد خوبی را از خود در جامعه بر جای گذاشت چراکه آگاهی مردم از توطئه چینی دشمن بیشتر شد و پس از این حماسه بود که با انگیزه و آگاهی درست نسبت به جریان حق و باطل حرکت کردند.

حجت الاسلام مجیدی، فلسفه خلقت انسان را عبادت و بندگی خداوند برشمرد و گفت: خداوند می‌فرماید ما جن و انس را خلق نکردیم مگر برای عبادت خدا، بنابر این رسیدن به مقام بندگی و عبادت خدا فقط از مسیر دانش، آگاهی و بصیرت تحقق پیدا می‌کند.

این مسوول ادامه داد: تمامی انبیای الهی و معصومین (ع) نیز تاکید کرده اند تا برای رسیدن به مقام بندگی خدا باید آگاه و با بصیرت باشیم، شاید شخصی صدها کتاب مطالعه کرده باشد اما اگر مطالب حک شده در ذهنش را تبدیل به اندیشه، باور و فرهنگ نکند، خواندن آن همه کتاب نیز فایده‌ای برای او نخواهد داشت.

به گفته وی، همه انبیا الهی آمدند تا این آگاهی را به ما بدهند که برای رسیدن به بندگی باید در مسیر آگاهی و دانش پیش برویم و حماسه نهم دی نیز یک نماد و نشانه برای رسیدن به این آگاهی است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم در مسیر حق و آگاهی حرکت کنیم باید از مسیر باطل دور شویم و به مسیر اصلی که عبادت است، باور بیاوریم و بدانیم در عالمی زندگی می‌کنیم که باید در برابر اعمال خود پاسخگو باشیم.

حجت الاسلام مجیدی خاطر نشان کرد: همچنین نسل جوان و نوجوان ما باید باور داشته باشد اگر جریان حق از باطل را مانند حماسه نهم دی درست تشخیص دهد با دانش و آگاهی در مسیر تعالی حرکت خواهد کرد.

حماسه ۹ دی، دفاع مقتدرانه از دستاوردهای انقلاب اسلامی

حماسه ۹ دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران رقم زد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، حماسه نهم دی ماه سال ۸۸ را نقطه عطفی مهم در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: این حماسه جاویدان اوج بصیرت،‌ اقتدار و ولایتمداری مردم ایران در دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی بود و عظمت ملت انقلابی ایران را بیش از پیش به نمایش گذاشت.

نقی سیاهکالی مرادی اظهار داشت: یادآوری مناسبت‌هایی همچون حماسه نهم دی ماه موجب عبرت‌آموزی، بصیرت‌ افزایی و دشمن‌شناسی می‌شود که یکی از راه‌های سد نفوذ دشمن به نظام نیز محسوب می شود.

وی، رمز ماندگاری این حماسه را حضور مخلصانه مردم در صحنه برشمرد و تصریح کرد: حضور خودجوش مردم در آن روز تاریخی برای دفاع از اصول و ارزش‌های الهی بود.

این مسوول با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگرفته از قرآن و عترت است، اضافه کرد: مردم خواهان این اصول و ارزش‌های الهی هستند و حکومت پاسدار این اصول و ارزش‌هاست و مردم نیز بر حفظ آن نظارت جدی دارند.

وی بر ضرورت بصیرت افزایی دانش‌آموزان در این روزها تاکید کرد و گفت: بازخوانی حماسه نهم دی و فتنه سال ۸۸ برگ مهمی در تاریخ معاصر کشور ما در راستای بصیرت افزایی برای نسل نوجوان و دانش آموزان آن ضروری است.

سیاهکالی مرادی خاطر نشان کرد: ما به عنوان متولیان امر تعلیم و تربیت، اهداف روشنی را در موضوعات مختلف از جمله آموزش، تربیت و گفتمان سازی دانش‌آموزان در نظر داریم.

وی، نقش معلمان را در بصیرت افزایی بسیار حایز اهمیت برشمرد و گفت: دانش آموزان امروز درکی از زمان دوران انقلاب و جنگ ندارند و این وظیفه ما است که فرصتی را ایجاد کنیم تا دستاوردها و ارزش‌های انقلاب و جنگ را برای دانش‌آموزان تبیین و تشریح کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha