وزیر جهاد کشاورزی: نقشه راه توسعه کشاورزی در دست پیگیری است

گرگان - ایرنا - وزیرجهادکشاورزی گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در دولت سیزدهم نقشه راه توسعه با طراحی و اجرای الگوی کشت محصولات کشاورزی با ۲ هدف توسعه‌گرایی و ایجاد امنیت غذایی در دست اقدام و پیگیری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدجواد ساداتی‌نژاد روز جمعه در دیدار با آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار کرد: این طرح با دستور رهبر معظم انقلاب در خودکفایی محصولات اساسی که بالاترین ابزار از  کشاورزان  حمایت می‌کند تا افزایش تولید رقم زده شود.

وی گفت: محور دولت سیزدهم در بخش کشاورزی، اجرای کشت قراردادی محصولات کشاورزی است که از پارسال این طرح به صورت آزمایشی آغاز شده و امسال هم این طرح برای کشت گندم به اجرا درخواهد آمد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: سال آینده این طرح به طور کامل گسترش داده خواهد شد و شاهد اوج استقرار کشاورزی قراردادی خواهیم بود.

ساداتی‌نژاد با اشاره به این کاشت قراردادی گندم در ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی گلستان افزود: این استان در اجرای کشت قراردادی گندم رتبه نخست کشور را برعهده دارد.

وزیر جهاد کشاورزی: نقشه راه توسعه کشاورزی در دست پیگیری است

نماینده ولی فقیه در گلستان هم در این دیدار با اشاره به جایگاه ویژه کشاورزی این استان گفت: گرانی نهاده‌ها، ادوات کشاورزی و کرایه حمل‌ و نقل سبب گلایه کشاورزان شده که توجه به رفع موانع تولید محصولات کشاورزی باید در اولویت قرار گیرد.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی با تاکید بر احیای کشت پنبه در گلستان اظهار کرد:  در سال‌های گذشته ۲۴۰ هزار هکتار از اراضی استان به زیر کشت پنبه می‌رفت و کیفیت تولیدی استان در سطح کشور زبانزد بود اما این مقدار در شرایط فعلی به ۲۰ هزار هکتار کاهش یافته است.

وی همچنین صنعت دامپروری را به دلیل گرانی نهاده و خشکسالی مقرون به صرفه ندانست و گفت: مشکلات سر راه دامداران منطقه سبب شده تا هزینه از تولید بیشتر شده و  دام‌های خود را از روی اجبار به بازار عرضه کنند.

نشست با تشکل‌های بخش کشاورزی و بازدید از تعدادی پروژه‌های بخش کشاورزی، دیدار با خانواده شهید و شرکت در یادواره شهدای روستای رحمت‌آباد علی‌آبادکتول از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر جهادکشاورزی به گلستان است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha