جبران عقب ماندگی‌های جمعیت هلال احمر مستلزم حمایت مجلس است

اردبیل-ایرنا- رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر لزوم افزایش تعداد پایگاه‌های امداد و نجات در کشور گفت: امیدواریم با حمایت نمایندگان مجلس، بودجه‌ پیشنهاد شده تثبیت و تقویت شود بخش عمده‌ای از عقب افتادگی‌های جمعیت جبران شود.

پیر حسین کولیوند که به استان اردبیل سفر کرده است، روز جمعه در مصاحبه با خبرنگاران در اردبیل افزود: جمعیت هلال احمر در زمینه‌های مختلف خرید تجهیزات، تامین آمبولانس، خودرو نجات، لوازم حفاظتی، خرید و بروز رسانی بالگردها عقب ماندگی محسوس دارد که با همکاری و هماهنگی‌های بعمل آمده این مشکلات و عقب ماندگی‌ها برطرف می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه با تمام توان وظایف خود را انجام می‌دهیم، گفت: امیدواریم نمایندگان مجلس هم کمک کنند تا عقب ماندگی‌های جمعیت مخصوصاً خرید تجهیزات، خرید آمبولانس، خودرو نجات، لوازم حفاظتی، خرید و به روز رسانی بالگردها جبران شود.

وی با تاکید بر لزوم افزایش تعداد پایگاه های امداد و نجات و شارژ انبارهای جمعیت گفت: امیدواریم با حمایت نمایندگان محترم، بودجه‌ای که پیشنهاد شده تثبیت و تقویت شود که بتوانیم بهتر کار کنیم و بخش عمده‌ای از عقب افتادگی‌های جمعیت جبران شود.

رئیس جمعیت هلال احمرافزود: افزایش پایگاه‌های امداد و نجات و شارژ انبارها در دستور کار قرار گرفته که با حمایت نمایندگان مجلس، بودجه‌ای پیشنهاد شده که اختصاص آن منجر به تقویت و پیشبرد امور در هلال احمر می‌شود.

کولیوند همچنین درخصوص افزایش داوطلبان هلال احمر گفت: هم اکنون ۲ میلیون داوطلب در هلال احمر فعالیت دارند که ارتقای آموزش و افزایش تعداد داوطلبان مورد توجه قرار گرفته است.

وی یادآورشد: هدف ما این است از اقشار مختلف دانشگاهیان، مهندسین، طلاب و حتی نیروهای نظامی جذب جمعیت کرده و تعداد داوطلبان را افزایش دهیم.

کولیوند با بیان اینکه روحیه داوطلبی باید تقویت شود، افزود: برنامه منسجمی برای امسال و سال آینده تدارک دیده شده تا آموزش داوطلبان جدی گرفته شود چرا که این امر علاوه بر اینکه سبب شناخت داوطلبان با انواع مخاطرات شده منجر به کاهش خسارت‌ها و آسیب‌ها بویژه کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

وی همچنین در خصوص ارتقای ناوگان بالگردهای هلال احمر گفت: علاوه بر فعال کردن بالگردهای زمینگیر چند بالگرد هوایی هم خریداری خواهد شد.

کولیوند در باره تامین نیروی انسانی و استخدام جدید در هلال احمر افزود: در استخدام جدید، دولت باید مجوز لازم را صادر کند اما نوع همکاری داوطلبان ما روشی دارد که در جمعیت هلال احمر انجام می‌دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: واقعیت این است که هلال احمر یک سری کارهای حاکمیتی هم انجام می‌دهد ولی باز بدنبال صدور مجوز از سازمان امور استخدامی و برنامه و بودجه هستیم که امیدوارم نتیجه خوبی داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha