شهادت سردار سلیمانی، موج پنجم تروریسم را تبیین کرد

تهران - ایرنا - رئیس مرکز سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه گفت: شهادت سردار سلیمانی، موج پنجم تروریسم را تبیین کرد که جزئیات آن قابل بازشناسی است و به عبارتی غرب با شبکه های تلویزیونی مورد حمایت خود انواع شیوه های تروریستی را ترویج کرده و آموزش دادند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، محمد حسن شیخ السلام روز شنبه در «میزگرد تخصصی مبارزه با تروریسم و افراطی گری در منطقه غرب آسیا» که با تمرکز بر اقدامات سردار رشید اسلام و ایران شهید قاسم سلیمانی در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی از جهات مختلف پدیده ای متمایز است. شرایطی که در این حمله ناجوانمردانه و ترور غیر انسانی صورت گرفت و پذیرش وقیحانه مسوولیت این ترور ناجوانمروانه، این اتفاق را در جایگاه منحصر به فردی قرار داد.

رئیس مرکز سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه افزود: مطالعه در حوزه تروریسم و ادبیاتی که برای آن تعریف شده، متنوع و مفصل است و از زوایای مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و در سال های اخیر در حوزه فناوری مورد مطالعه قرار گرفته است و اقدام ددمنشانه ترور شهید سلیمانی که به عنوان عالی‌ترین مقام نظامی جمهوری اسلامی مهمان رسمی کشور عراق بود و توسط یک دولت ثالث مورد ترور قرار می گیرد، مورد تامل و مطالعه است.

وی با اشاره به اینکه در روابط بین الملل تروریسم از سه جنبه مورد توجه است، اظهار داشت: نخست موج اول که موج آنارشیستی تروریسم و مربوط به اواخر قرن نوزدهم است و موج دوم که تروریسم ضد اجتماعی و مربوط به دوران پس از جنگ جهانی دوم است و موج سوم که موج‌ مذهبی تروریسم بوده و ادبیاتی درباره آن صادر شده است.

شیخ الاسلام با بیان اینکه در سال‌های اخیر با ظهور داعش در ادبیات بین الملل موج چهارم تروریسم شکل گرفت، عنوان کرد: خصوصیات دولت خودخوانده داعش چه به لحاظ ترکیب و چه به لحاظ فناوری و نوع فعالیت آنها، ادبیات جدیدی در تروریسم ایجاد کرد.

وی ادامه داد: به نظرم ترور سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی، موج پنجم تروریسم را تبیین کرد که در آن ویژگی های خاص قابل بازشناسی است. البته بنده شهادت سردار سلیمانی را با گونه ای از تروریسم که در ماه های اخیر در کشور رخ داد مرتبط می دانم.

رئیس مرکز سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه یادآور شد: اتفاقات اخیر کشور گونه ای از تروریسم است که با سوء استفاده از اعتراضات به حق مردم، می کوشد این اعتراضات را به یک جریان برانداز تبدیل کند. همچنین به لحاظ نوع ارتباطش با رسانه های اجتماعی، کاملا قابل تشخیص است.

وی ادامه داد: رسانه های غربی به نوعی با جنگ ترکیبی عمل می کنند و چه آنگاه که دولت جنایتکار ایالات متحده رسما مسوولیت ترور حاج قاسم را می پذیرد و چه در شرایط فعلی کشور، به صورت رسمی مورد حمایت دولت های غربی بوده و از فعالیت های تروریستی حمایت می کنند.

شیخ الاسلام ادامه داد: غرب از طریق شبکه های تلویزیونی مستقر در قلمرو خودشان و شبکه های اجتماعی مورد حمایت خود، انواع خشونت و فعالیت ترویستی را نه تنها حمایت کردند بلکه روش مختلف ترویسیتی را ترویج و آموزش دادند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه اهتمام به بازشناسی ابعاد مختلف شخصیت حاج قاسم سلیمانی دارد و همانطور که در بیانات رهبر معظم انقلاب بود، حاج قاسم نه یک فرد بلکه یک ملت است.

به گزارش ایرنا؛ «میزگرد تخصصی مبارزه با تروریسم و افراطی گری در منطقه غرب آسیا» که با تمرکز بر اقدامات سردار رشید اسلام و ایران شهید قاسم سلیمانی در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha