۳۰میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

شهرکرد- ایرنا- رییس اداره فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان خط اعتباری تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به استان خبر داد و گفت: تجهیز اراضی به ماشین‌آلات جدید نقش مهمی در بهره‌وری منابع دارد.

به گزارش ایرنا، لیلا منوچهری‌مقدم روز شنبه افزود: در راستای حمایت از تولید محصولات راهبردی، اصلاح الگوی کشت، بهره‌وری بهینه از منابع آب و ترویج استفاده از ادوات نوین، یک مرحله خط اعتباری شماره ۱۰ مکانیزاسیون به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به استان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: از این مبلغ تسهیلات در برش شهرستانی ۲ میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان به شهرستان اردل، چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به شهرستان بروجن، ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به شهرستان بن، سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به شهرستان خانمیرزا، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به شهرستان سامان اختصاص یافت .

منوچهری مقدم ادامه داد : همچنین چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به شهرستان شهرکرد، ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به شهرستان فارسان، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به شهرستان کوهرنگ، سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به شهرستان کیار، سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به شهرستان لردگان و ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به طرح‌های استانی اختصاص یافته است.

رییس اداره فناوری‌های مکانیزه سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مطابق مفاد بخشنامه ۹۴۴ بانک کشاورزی این تسهیلات در چهار زیر بخش زراعت، باغبانی، دام و طیور و شیلات تخصیص می‌یابد.

منوچهری‌مقدم افزود: متقاضیان در مراکز شهرستان‌ها و استان پس از تکمیل پرونده و ثبت‌نام در سامانه سینا می‌توانند نسبت به دریافت این تسهیلات با سود ۱۵ درصد و دوره بازپرداخت سه تا هفت سال بسته به میزان تسهیلات دریافتی اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است. از مجموع اراضی این استان ۲۵۰ هزار هکتار معادل ۱۵ درصد سطح زیرکشت اراضی کشاورزی استان است و در حال حاضر ۶۷ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۹۵۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha