۱۰ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۲۸
کد خبر: 84984469
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

عزیمت ۱۸ هزار دستگاه خودرو به پیست اسکی سخوید تفت استان یزد

یزد- ایرنا- رییس پلیس راه استان یزد از تردد حدود ۱۸ هزار دستگاه خودرو، به تنها پیست اسکی استان یزد در منطقه سخوید شهرستان تفت در روز جمعه نهم دیماه خبر داد.

سرهنگ رحیم حاجی ده آبادی روز شنبه به ایرنا گفت: این رقم نسبت به نخستین جمعه دیماه سال گذشته که ۹ هزارو ۷۱۴ مورد بوده هشت هزارو ۱۳۴ خودرو معادل ۸۴ درصد افزایش دارد.

به گفته وی عبور این تعداد خودرو کوچک و بزرگ با دستگاههای تردد شمار راهداری ثبت شده است.

وی با بیان اینکه حجم حضور خودروها در جاده‌های منتهی به این پیست بیشتر از ظرفیت آن است اظهار داشت: مناطق برفگیر گردنه های بیداخوید و سعید آباد تفت هم می تواند مقصد علاقه مندان باشد و لازم نیست همه به سمت پیست اسکی سخوید هجوم بیاورند.

پیست اسکی دهستان سخوید در ۴۰ کیلومتری تفت و ۶۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد و تنها منطقه پیست اسکی(بازی روی برف) در استان یزد است.

پیست اسکی تفت، استاندارد نیست

یکی از نکاتی که مسوولان و کارشناسان ذیربط در استان یزد و شهرستان تفت بارها مورد تاکید قرار داده اند غیر استاندارد بودن این پیست است.

عزیمت ۱۸ هزار دستگاه خودرو به پیست اسکی سخوید تفت استان یزد

این پیست یک نعمت خدادادی است که دست بشر در راه اندازی آن هیچ دخالتی نداشته است و طی سال های اخیر توانسته بعلت شرایط خاص خود ، مردم استان و حتی خارج استان را به سوی خود جلب کند.

متاسفانه بازی با انواع وسایل و از جمله لاستیک بر روی برف این پیست در سال های گذشته، تلفات جانی هم بر جا گذشته و موجب مصدومیت تعداد زیادی از شهروندان شده است اما همچنان محل مورد اطمینان یزدی ها برای بازی و سپری کردن اوقات فراغت است و این یکی از دلایلی است که نشان می دهد استان یزد از فقر مراکز تفریحی و رفاهی رنج می‌برد.

یک نکته قابل توجه دیگر اینکه اغلب آنهایی که در روزهای برفی عازم این محل میشوند شهروندان سایر نقاط استان (غیر تفتی‌ها) هستند و این در حالیست که هزینه های آن را باید مردم تفت متحمل شوند.

متاسفانه بازی با انواع وسایل و از جمله لاستیک بر روی برف این پیست در سال های گذشته، تلفات جانی هم بر جا گذشته و موجب مصدومیت تعداد زیادی از شهروندان شده استهزینه هایی چون افت فشار آب به دلیل حضور جمعیت زیاد، آلودگی محیط زیست و بخصوص ریخت و پاش زباله در جاده های منتهی به این مکان و همچنین نارضایتی اهالی روستاهای این مسیر به دلیل بروز برخی مشکلات از جمله این مسائل است .

لازم است مسوولان استان یزد نسبت به تامین اعتباری ویژه به شهرستان برای مقابله با این مشکلات اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha