بیش از ۱۵ هزار واقعه ازدواج در آذربایجان غربی ثبت شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی با اشاره به ثبت ۱۵ هزار و ۷۹ مورد واقعه ازدواج در استان طی سال‌جاری بر لزوم توجه ویژه به افزایش ازدواج در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید احمدی روز شنبه در کارگروه ثبت وقایع حیاتی استان اظهار کرد: این میزان ازدواج در مدت هفت ماه تا پایان مهر در استان انجام شده که ۸.۱ درصد از مدت مشابه سال قبل کمتر است.

وی با ارائه گزارشی از وقایع حیاتی چهارگانه در سال‌جاری افزود: در این مدت، چهار هزار و ۹۸۹ مورد طلاق در استان به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

احمدی اضافه کرد: تعداد ولادت ثبت شده در سال‌جاری در استان ۳۸ هزار و ۸۹۷ مورد رسیده که ۵۳۹ مورد معادل ۱.۴ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی دامه داد: در این مدت، تعداد نسبت ولادت نوزادان پسر به دختر ۱۰۸ به ۱۰۰ مورد بوده است.

وی یادآور شد: همچنین در این مدت، ۱۲ هزار و ۲۶۱ مورد واقعه فوت ثبت شده در استان داشتیم که در واقعه نیز شاهد کاهش ۲۹ درصدی نسبت به پارسال هستیم.

احمدی در خصوص بیشترین فراوانی نام‌های انتخابی برای فرزندان دختر و پسر در استان طی سال جاری گفت: نفس، نیلا، نورا، فاطمه و آنیا برای دختران و محمد، آیهان، میران، علی و امیرعلی بیشترین فراوانی نام انتخابی پسران را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی هم در این جلسه بر برنامه‌ریزی برای ترویج فرهنگ ازدواج تاکید کرد و افزود: در این خصوص فرهنگ‌سازی و نقش آفرینی همه نهادهای مسوول ضروری است.

رضا ابراهیمی در ادامه گفت: باید برای رسیدن به هدف گذاری ها در حوزه رشد ازدواج در جامعه، برنامه‌ها با قابلیت عملیاتی شدن از سوی همه نهادهای مسوول وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: در راستای کاهش روند طلاق هم باید برنامه ریزی لازم از سوی ادارات و دستگاه‌های اجرایی ذیربط صورت گیرد تا در این خصوص شاهد کاهش آمارها باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha