۱۰ دی ۱۴۰۱، ۲۳:۱۰
کد خبر: 84985236
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ترنم عطر ملکوت و شمیم شهادت در استانداری ایلام

ایلام - ایرنا - امروز استانداری ایلام میزبان دوستداران شهید و شهادت بود و میهمان ویژه اش که در خاک آرمید، پیکر شهید گمنامی بود، یادگار روزهای جنگ و دفاع مقدس.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیکر شهید گمنام در میان سلام و صلوات کارمندان و خبرنگاران و روسای مختلف دستگاه های اجرایی پس از مرثیه خوانی و نماز میت توسط امام جمعه ایلام تدفین شد.

هرچند لحظات سخت و ناراحت کننده ای بود، اما به راستی همه افراد حاضر در این مجلس همچون کسی که عزیزشان از سفر دور آمده باشد، به پیشواز رفتند و چه زیبا استقبال و بدرقه ای در چند ساعت که در خاک آرام گرفت.

شهید گمنام، نام و نشانش را از قبرستان بقیع و مادرش زهرا (س) باید جست، زیرا اینان اگر ماندنی بودند، حداقل ردی از نام و نشانشان به جا می ماند.

مگر اینان برای نام و نان رفتند، که ادعای نام و نشان داشته باشند، همه آنان در آن روزگار به عشق دفاع از ارزش های نهضت حسینی پای در معرکه جبهه و جنگ نهادند.

از همه وابستگی ها و دلبستگی هایشان چه مادی و چه عزیزترین کسانشان گذشتند و تنها برای اعتلای هدف مقدسشان به دل میدان مین زدند.

جان دادند تا خاک ندهند، گلوله خوردند تا شرف و شرافت مام میهنشان دستاویز دشمن نشود.

روزهای سخت و طاقت فرسای جبهه و جنگ را با کمترین امکانات و تجهیزات شبانه روز در خط مقدم زیر رگبار گلوله و توپ و تانک ماندند و هیچ ادعایی برای ریاست و کیاست نداشتند.

جان فدای مردم کردند و لبیک گویان رهبر خویش به عشق عزیز زهرا به دل دشمن تاختند، فارغ از هر طبقه و مرتبه ای، همگان بر سر یک سفره با یک لباس با لقمه نان و قمقمه آب و چفیه سفیدی یکدل و همدل پاسدار عزت کشور بودند و برای اعتلای پرچم مقدس جان دادند و تا آخرین دم زندگی نام زهرا و ائمه از زبانشان نیفتاد.

به راستی این همه پاکی و اخلاص و بی ریا بودن، تنها وصف همان شیرمردان و شهیدان گرانقدر و عزتمند جبهه و جنگ است که پس از سالها عطر وجودشان مشام همه را پر از ملکوت و یاس می کند و چه می توان گفت و نوشت در وصف آن بزرگان که بزرگی و قداست وجود نازینشان را با هیچ جمله و کلمه ای نمی توان وصف کرد.

امروز شهید گمنامی در استانداری ایلام آرام گرفت و بی شک فردا روز قبر متبرکش زیارتگاه عاشقان و مریدان راه حق می شود، باشد که به حرمت این خون و این قبر مطهر ذره ای و لحظه ای خودخواهی و دورویی و رابطه بازی ما را نفریبد که حقی را ناحق کنیم و گام کج در راه بزرگواران برداریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha