۱۲ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۱۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84985311
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعدیل روشنایی معابر خراسان شمالی ۲.۳ مگاوات مصرف برق را کاهش داد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: تعدیل روشنایی معابر عمومی شهری، بوستان‌های این استان در فصل زمستان  ۲.۳ مگاوات مصرف برق را کاهش داد.

حسن چاهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح تعدیل روشنایی معابر عمومی شهری در تمام کشور از ابتدای زمستان اجرا شد و سهم این استان در شبانه روز ۲ مگاوات صرفه جویی تعیین شده بود اما با اقدامات لازم و برنامه ریزی انجام شده بیش از این سهمیه صرفه جویی شد.

وی تعداد چراغ های معابر شهری و فضای بوستان های این استان در اجرای این طرح را ۱۷ هزار و ۶۲۶ مورد ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت تزویع برق خراسان شمالی بیان کرد: تعدیل روشنایی معابر بلوارهای خیابان های اصلی ۲ طرفه ( ۵۰ درصد) با هفت هزار و ۹۰۰ مورد، جاده های بین شهری با ۷۵۷ مورد، تعدیل روشنایی معابر بوستان ها، میادین زیر گذر و ریسه های شهرداری ها با ۷۸۷ مورد، تعدیل روشنایی سایر موارد شامل واحد های تجاری، روشنایی داخلی ارگان ها با هزار و ۸۶۲ مورد، تعدیل توان متوسط منصوبه چراغ های روشنایی معابر با ۶ هزار و ۳۱۸ مورد انجام شد.

وی گفت: تنظیم ساعت نجومی مناسب با موقعیت جغرافیایی، تعویض چراغ های ال ای دی با گازی (اداره ها، محوطه ها و شرکت ها و موسسات) و پروژه هوشمند سازی و مدیریت روشنایی معابر ال ای دی از جمله اقدامات مدیریت کاهش روشنایی است.

پایش مصرف اداره ها

وی به طرح پایش مصرف انرژی اداره ها اشاره کرد و افزود: ۲۴۵ مورد اداره و سازمان از نظر دمای آسایش و مصرف برق مورد بازدید قرار گرفته اند که در صورت مشاهده رعایت نکردن این مهم به آنان اخطار داده می شود و با رعایت نکردن و تکرار، برق آن دستگاه قطع خواهد شد.

چاهی اظهار کرد: اینک بخشی از انرژی صنایع استان محدود شده است که تمامی مشترکان از جمله خانگی، اداری، آموزشی و سایر باید مصرف انرژی از جمله برق را مدیریت کنند که این مهم با رعایت چند نکته عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت تزویع برق خراسان شمالی تصریح کرد: استفاده از نور خوشید در روز، استفاده از تجهیزات با برجسب انرژی مناسب با راندمان بالا، خاموش کردن لامپ مکان های بدون استفاده و سایر موارد در تامین برق پایدار این شرکت را یاری برسانند.

چاهی افزود: مشترکان در پیک تابستان همکاری خوبی در زمینه بهینه مصرف کردن برق داشتند که بدون خاموشی این فصل سپری شد و تلاش می کنیم تا در فصل زمستان نیز مشترکان برق با خاموشی مواجه نشوند و برق پایدار را برای آنان تامین کنیم.

اینک ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از برق برخوردارند و ۳۸۵ هزار مشترک برق در بخش‌های تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی و کشاوزی وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha