۹۵ درصد کارت های ملی هوشمند در لرستان تحویل شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: ۹۵ درصد از جمعیت مشمول صدور کارت ملی هوشمند در این استان، کارت‌ خود را تحویل گرفته‌اند.

فریبرز امیری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال، تا پایان آبان ماه، ۶۳ هزار و ۴۶۳ کارت ملی در استان صادر و درخواست صدور ۴۱ هزار و ۵۶۹ کارت ملی به ثبت رسیده است.

وی اظهار داشت: در گذشته وقفه‌ای در صدور کارت‌های ملی هوشمند ایجاد شد اما درخواست‌ها در سیستم ثبت و آماده صدور بود که اکنون با ورود شرکت‌های داخلی، تراشه کارت‌های ملی هوشمند در داخل کشور به مرحله تولید رسیده است.

امیری با بیان اینکه از نیمه دوم سال گذشته روند صدور کارت‌های ملی هوشمند شتاب گرفته است بیان کرد: صدور این کارت ها به ترتیب تاریخ درخواست، انجام می‌گیرد و در آینده نزدیک صادر خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۵۴ دفتر پیشخوان در سراسر استان لرستان فعال هستند گفت: طی امسال در این دفاتر حدود ۱۱۰ هزار خدمات ارایه شده است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان همچنین گفت: با توجه به گستردگی خدمات ثبت احوال در خصوص صدور شناسنامه، کارت ملی، تعویض آنها و سایر مدارک هویتی و استعلامی، طرح "سامانه یکتا" به تازگی در این سازمان راه اندازی شده است.

امیری افزود: این سامانه با توجه به خدمات دولت الکترونیک، نقش قابل توجهی در ارایه خدمات خواهد داشت و مردم می توانند با نصب نرم افزار "یکتا"درخواست های خود را در این سامانه ثبت و نسبت به دریافت خدمات مورد تقاضا اقدام کنند.

حسین و رستا در صدر اسامی مورد انتخاب لرستانی ها

امیری همچنین اضافه کرد: امسال انتخاب اسامی حسین با ۳۳۲ مورد و رستا با ۳۱۶ مورد بیشترین آمار نوزادان تازه متولد شده را بین مردم استان داشتند.

وی افزود: امسال ۱۸هزار و ۳۶۵ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که ۹ هزار و ۸۳۷ نفر (۵۳.۶درصد) پسر و هشت هزار و ۵۲۸ نفر(۴۶.۴درصد) دختر بوده اند و در مجموع به ازای هر ۱۱۵ پسر ۱۰۰ دختر متولد شده است.

وی اظهار داشت: از تعداد کل ولادت های ثبت شده، ۱۱ هزار و ۷۲۲ مورد (۶۳.۸.درصد) شهری و ۶ هزار و ۶۴۳ مورد (۳۶.۲درصد) روستایی بوده که در هر شبانه روز بطور متوسط ۶۷ نوزاد در و هر ساعت سه نوزاد متولد شده است.

امیری گفت: امسال فراوانی پنج نام اول پسران در استان به ترتیب حسین(۳۳۲ مورد)، آراد (۲۸۸ مورد)،امیرعلی (۲۲۳ مورد)،آریا (۲۱۰ مورد) و آی هان (۱۸۹ مورد) و بیشترین فراوانی نام های دخترانه نیز به ترتیب رستا(۳۱۶ مورد)، فاطمه (۲۵۰ مورد)، آوا (۱۷۶ مورد)، آوین(۱۷۱ مورد) و هانا (۱۶۲ مورد) بود.

وی ادامه داد: از این تعداد ۹۸.۱درصد از ولادت های ثبت شده در استان طی مهلت قانونی ۱۵ روزه به ثبت رسیده اند و طی این مدت ۳۷۶ مورد از ولادت های ثبت شده مربوط به نوزدان ۲ قلو و ۱۰ مورد سه قلو بوده است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان عنوان کرد: امسال هفت هزار و ۲۸۲ واقعه فوت در استان به ثبت رسیده است که چهار هزار و ۲۰۸ نفر(۵۷.۸درصد) مرد و سه هزار و ۷۴ نفر(۴۲.۲ درصد) زن بوده اند.

امیری افزود: از تعداد کل فوت های ثبت شده پنج هزار و ۲۲۳مورد (۷۱.۷درصد) شهری و ۲ هزار و ۵۹ مورد (۲۸.۳درصد ) روستایی بوده و به طور متوسط در هر شبانه روز ۲۶ مورد مرگ به ثبت رسیده است.

وی گفت: همچنین امسال، ۱۱ هزار و ۲۰۵ مورد ازدواج به ثبت رسیده که در هر شبانه روز ۴۱ مورد بوده و میانگین سن ازدواج های ثبت شده بار اول برای مردان ۲۸.۵۳سال و برای زنان۲۳.۳۷سال می باشد. .
وی افزود: امسال سه هزار و ۵۸مورد طلاق معادل ۱۱ مورد در هر شبانه روز در لرستان به ثبت رسیده است که میانگین سن طلاق در استان برای مردان۳۷.۲سال و برای زنان۳۱.۹۶سال بوده و ۲۶۷ مورد یعنی۷/۸ درصداز طلاق ها کمتر از یکسال زندگی مشترک بوده اند. . .

.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha