۱۱ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۲۱
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84985648
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: آستارا با حمایت مسئولان در دولت سیزدهم در مسیر توسعه قرار گرفت

آستارا- ایرنا- فرماندار آستارا گفت: این شهرستان با تلاش‌های مسئولان در دولت سیزدهم شاهد اقدام‌های بسیار خوب و پروژه‌های گوناگونی بوده و در مسیر توسعه قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، عنایت رضایی‌پور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران تشریح کرد: آستارا در موقعیت جغرافیایی قرار گرفته که می‌توان از آن به عنوان شاهراه اتصال کریدور شمال-جنوب نام برد و جامعه جهانی به ویژه کشورهای مشترک المنافع به موضوع واقف هستند که این شهرستان بهترین مسیر برای اتصال کریدور جنوب به شمال در حوزه صادرات و واردات است.

وی افزود: بر همین اساس در این حوزه اقدامات خیلی خوبی در دولت سیزدهم در آستارا اتفاق افتاده که مهمترین آن ارتباط و تعامل بین مدیران استانی و وزارتخانه برای نگاه ویژه به شهرستان است که در حوزه‌های مختلف نیاز به چنین توجهی دارد.

فرماندار آستارا بیان کرد: از جمله تلاش‌ها برای رسیدگی و رفع مشکلات این بود که با پشتکار، پیگیری و همراهی نماینده آستارا در مجلس اعضای کمیسیون اقتصادی به شهرستان سفر کردند و در جریان آن ۲۴ مصوبه داشتند که همه آنها با قوت در حال پیگیری هستند.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری مناسب از سفر استانی رئیس جمهور از دیگر اقدام‌ها بود که در جریان آن وزیر ورزش و جوانان به عنوان نماینده رئیس جمهور به آستارا سفر کرد و بیش از ۱۳ مصوبه داشتیم که از جمله مهمترین آنها اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل استادیوم وحدت بود.

رضایی‌پور با اشاره به اینکه تکمیل استخر ورزشی آستارا از دیگر مصوبه‌ها بود که امید می‌رود دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد، اظهار کرد: تکمیل سد لاستیکی خانه‌های آسیاب از دیگر مصوبه‌ها بود که پس از چند سال وقفه عملیات اجرایی آن دوباره آغاز شد.

وی عنوان کرد: پروژه ساماندهی رودخانه‌های مرزی از دیگر موارد بود که الان بحث دیوارکشی آن آغاز شده و کارها در حال انجام است؛ همچنین ساماندهی وضعیت آب و فاضلاب آستارا از دیگر مسائل بود که در این چارچوب پکیج شهرک مهدی آماده شده و دهه فجر افتتاح می‌شود.

فرماندار آستارا ادامه داد: در بحث سیستم تصفیه فاضلاب نیز بیش از یک هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال پول به شهرستان تزریق شد و در این حوزه کارهای خیلی خوبی در حال انجام است.

وی افزود: آستارا تنها شهرستانی است که روزی دوبار قطار به آن ورود می‌کند و کار صادرات و واردات کالا از طریق آن انجام می‌شود، از این رو در حوزه تعیین وضعیت پایانه ریلی اقدام‌ها به نحو احسن در حال انجام است.

رضایی‌پور بیان کرد: در حوزه راه‌آهن نیز آستارا نسبت به شهرستان‌های دیگر خیلی جلوتر است و از حدود ۲۳.۵ کیلومتری که برای اتصال به تالش نیاز دارد، حدود ۵۰ درصد کار انجام شده است و تا اواسط سال آینده زیرسازی‌ها انجام خواهد شد و پروژه به تالش تحویل داده خواهد شد.

وی اضافه کرد: تکمیل بزرگراه آستارا- تالش از دیگر پروژه‌هایی است که در جریان سفر ریاست جمهوری ۹۰ میلیارد ریال برای تکمیل آن اختصاص یافت و اکنون کارهای تعریض و روشنایی آن در حال انجام است و در پروژه بزرگراه آستارا-اردبیل نیز قرارگاه ورود کرده و کارهای خیلی خوبی آغاز شده است.

فرماندار آستارا اظهار کرد: همچنین ایستگاه پرقدرت تلویزیونی آستارا در سفر رئیس جمهور کلید خورد، مبلغ قابل توجهی به این پروژه تخصیص پیدا کرد و الان مکانش مشخص شده و زیرسازی‌ها در حال انجام است.

وی عنوان کرد: پیگیری و آغاز به‌کار پروژه مسکن ملی در آستارا هم آغاز شده و ضمن برگزاری قرعه کشی، شمع کوبی‌ها در حال انجام است؛ برای تعیین تکلیف مسکن مهر نیز حساب برخی افراد به دلیل مشکلاتی بلوکه شده بود که با مساعدت قاضی پرونده و رفع انسداد انجام و کارها از سر گرفته شد.

رضایی‌پور گفت: تکمیل سالن اجتماعات آستارا نیز که بیش از ۲۰ سال بلاتکلیف مانده بود، از جمله پروژه‌هایی است که در سفر رئیس جمهور به استان مورد توجه قرار گرفت و مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار به آن تخصیص پیدا کرد و اکنون آغاز شده است و اگر سرمایه‌گذاری پیدا شود، می‌توانیم کار را به صورت اشتراکی تکمیل کنیم.

وی با اشاره به تکمیل ساختمان گروهان مرزی با اعتبار افزون بر ۵۰ میلیارد ریال افزود: هوشمندسازی و انسداد مرز فیزیکی آستارا از دیگر پروژه‌ها بود که با وجود ۳۸.۵ کیلومتر مرز زمینی، کار ۲۶.۵ کیلومتر انجام شد اما در ۱۲ کیلومتر به علت موانع طبیعی مشکلاتی به وجود آمد اما با اعلام آمادگی سپاه و قرارگاه، جلسات رفع موانع برگزار شد و کارها به نحو احسن در حال انجام است.

فرماندار آستارا بیان کرد: در حوزه اشتغال‌زایی نیز کمیته امداد ۳۰۰ میلیارد ریال برای اعطای تسهیلات به جوانان تخصیص داده است و در کنار آن تخصیصات بنیاد برکت با سرمایه‌گذاری حدود ۱۰۰ میلیارد ریالی در آستارا به ۱۴۲ نفر تسهیلات داده و بنیاد علوی هم برای ۲۴ نفر در حال پرداخت تسهیلات اشتغال است.

وی اضافه کرد: طرح همگانی بیمه سلامت و بازنشستگی نیز از دیگر مسایلی است که در این مدت از طریق دهیاران پیگیری شده و برنامه‌ریزی این است که به جایی برسیم تا در آستارا کسی فاقد بیمه نباشد و همه افراد از ظرفیت خدماتی که نظام جمهوری اسلامی ایران می‌دهد، بهره‌مند شوند.

شهرستان مرزی بندر آستارا که حدود ۹۵ هزار نفر جمعیت دارد، با برخورداری از سه گمرک زمینی، ریلی و دریایی در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha