۱۱ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۰۳
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 84985872
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل ورزش همدان: تامین منابع مالی مهمترین نیاز در برگزاری مینی فوتبال جام ایرانیان است

همدان- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان همدان به وجود برخی ابهامات در رقابت های مینی فوتبال جام محلات کشور اشاره کرد و گفت: تامین منابع مالی از ردیف بودجه مشخص مهمترین نیاز در برگزاری این مسابقات است.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی حقیقی روز یکشنبه در نشست هماهنگی نخستین دوره مسابقات مینی فوتبال محلات کشور جام ایرانیان اظهار داشت: این رویداد در حالی توسط فدراسیون ورزش‌های همگانی و با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان کشور از بهمن ماه شروع می‌شود که با ابهاماتی نیز مواجه است.

وی اضافه کرد: رویداد مینی فوتبال جام پرچم تجربه بسیار خوبی برای برگزاری مسابقات در این رشته ورزشی بود با این تفاوت که در جام محلات تیم‌ها باید البسه خود را تامین کنند.

حقیقی بیان کرد: ابتدا باید مشخص شود که جوایز نقدی تعیین شده برای این مسابقات از اعتبارات ملی یا استانی و در قالب چه ردیف بودجه‌ای باید تامین شود ضمن اینکه سایر هزینه‌ها از جمله حق الزحمه داوران، دست اندرکاران، خرید مدال و جام قهرمانی بازی‌ها را نیز به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان ادامه داد: برگزاری این رویداد اگر چه جذاب و در پیشرفت ورزش مینی فوتبال تاثیر بسزایی دارد اما فرآیند برگزاری آن نیاز به برنامه ریزی بهتر است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره ورزش و جوانان استان همدان نیز گفت: رویداد مینی فوتبال محلات جام ایرانیان هم رویکرد همگانی دارد و هم در بخش قهرمانی باید فعالیت کند.

علی ضمیری کامل افزود: شهرداری همدان برای همکاری در برگزاری این مسابقات آمادگی خود را اعلام کرده و حتی حاضر به تامین برخی تجهیزات و وسایل ورزشی مورد نیاز تیم‌های شرکت کننده نیز هست.

وی اضافه کرد: با این حال هنوز مشخص نیست هزینه‌های برگزاری مسابقات برعهده چه نهادی خواهد بود و چگونه باید تامین اعتبار شود.

سرپرست هیات ورزش‌های همگانی همدان نیز در این نشست گفت: با سیاستگذاری معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان و اجرای فدراسیون ورزشهای همگانی نخستین دوره مسابقات مینی فوتبال محلات سراسر کشور از بهمن ماه سالجاری آغاز خواهد شد.

هادی سبزواری افزود: این مسابقات با هدف نهادینه کردن فرهنگ ورزش همگانی در محلات، ایجاد فرصت مشارکت حداکثری برای شهروندان در رویداد مینی فوتبال و ارتقا سطح سلامت، نشاط و اتحاد در جامعه و تشویق و ترغیب شهروندان به شرکت در فعالیتهای ورزشی و غنی‌سازی اوقات فراغت آنان به صورت رایگان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: مسابقات مینی فوتبال محلات سراسر کشور در دو بخش آقایان و بانوان و از رده سنی ۱۵ سال به بالا با مشارکت حداکثری در ۴۴۸ شهرستان و ۱۵۵۲ شهرستان در چهار مرحله شهرستانی، استانی، منطقه‌ای و کشوری به مدت ۷ ماه برگزار خواهد شد.

سبزوری ادامه داد: با توجه به برگزاری این مسابقات در زمین‌های چمن مصنوعی رو باز، استان‌های کشور به دو بخش سردسیر و گرمسیر تقسیم شده‌اند و رقابتهای هر استان در زمان‌های متناسب با شرایط آب و هوایی آن استان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از برگزاری مسابقات در مراحل شهرستان، استان و منطقه‌ای، رقابتهای قهرمانی کشور ۱۰ تا ۱۶ مردادماه سال ۱۴۰۲ به صورت متمرکز برگزار خواهد شد ضمن اینکه در مرحله استانی به تیم‌های اول تا سوم هر استان در بخش آقایان و بانوان جوایز نقدی ارزنده‌ای پرداخت خواهد شد.

وی از متقاضیان خواست تا برای نام نویسی جهت شرکت در این رقابت‌ها به سامانه www. events. isfaf. ir مراجعه کنند.

استان همدان دارای ۳۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در رشته‌های همگانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha