مدیرکل ورزش همدان:  بی‌توجهی در مصرف بهینه گاز در فضاهای ورزشی تخلف است

همدان- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان همدان بر مدیریت مصرف بهینه حامل‌های انرژی به ویژه گاز طبیعی تاکید کرد و گفت: بی‌توجهی در مصرف بهینه گاز در فضاهای ورزشی تخلف است و برای افراد و هیات های متخلف در این راستا نیز محدودیت های لازم پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی حقیقی روز چهارشنبه در شورای اداری ورزش استان همدان اظهار داشت: باتوجه به فصل سرما، بیشتر فعالیت‌های ورزشی در سالن‌های سرپوشیده انجام می‌شود که بر این اساس باید نظارت لازم در شیوه مصرف حامل‌های انرژی به ویژه گاز انجام شود.

وی اضافه کرد: ادارات ورزشی، مکان‌های فعال زیرنظر هیات‌ها و نیز بهره برداران سالن‌های سرپوشیده و روباز باید مصرف بهینه گاز و برق را در فصل زمستان رعایت کنند.

حقیقی با اشاره به بازرسی و نظارت بر اماکن ورزشی سطح استان گفت: ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها باید برنامه ریزی لازم جهت سرکشی و بازرسی دوره‌ای از اماکن ورزشی خود داشته باشند و حل مسایل و مشکلات فضاهای ورزشی حایز اهمیت است.

وی با تاکید بر اصلاح الگوی مصرف حامل‌های انرژی در زیرساخت‌های ورزشی ادامه داد: تاسیسات فنی مکان‌های ورزشی باید مورد بازبینی و رفع اشکال قرار بگیرد.

واگذاری مجموعه علیمرادیان نهاوند
مدیرکل ورزش و جوانان همدان با اشاره به واگذاری مجموعه ورزشی علیمرادیان نهاوند به اداره کل ورزش و جوانان استان اظهار داشت: این تصمیم از سوی هیات وزیران به تصویب رسیده و انتظار داریم مراحل اداری آن از سوی حوزه ورزش شهرستان نهاوند هرچه سریعتر انجام شود.

حقیقی افزود: دستگاه ورزش شهرستان نهاوند نیز باید نظارت دقیق بر این مجموعه ورزشی داشته باشد و اجازه ندهد اموال و تجهیزات داخلی آن جابجا شود.

وی اضافه کرد: انتقال هرگونه تجهیزات از این مجموعه ممنوع است و با افراد متخلف برخورد قضایی خواهد شد.

حقیقی بیان کرد: احیای این مجموعه نیاز به ۴۰ میلیاردتومان اعتبار دارد که پیگیری‌های لازم را از مسوولان استان و وزارت ورزش داریم.

هیات‌های شهرستانی فعال شوند

حقیقی بر ضرورت فعال سازی هیات های شهرستانی در رشته هیا مختلف تاکید کرد و افزود: از روسای ادارات ورزشی شهرستان‌ها خواسته شده تا نسبت به مطالعه آئین نامه هیات‌های ورزشی اقدام کنند و در اسرع وقت نسبت به معرفی رییس برای هرهیات برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: هیات‌های شهرستانی بازوان توانمند ورزش استان همدان به شمار می‌رود که باید مورد توجه هرچه بیشتری روسای ورزش قرار بگیرند.

حقیقی خاطرنشان کرد: هم اکنون برخی هیات‌های ورزشی شهرستان‌ها فاقد مسوول بوده و نیاز به معرفی فرد توانمند برای شکل گیری ساختار آن است.

وی همچنین با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های ارزیابی ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها واگذاری اماکن ورزشی از طریق مزایده است، افزود: مدیران شهرستانی اطلاع رسانی و پیگیری‌های لازم را جهت واگذاری اماکن ورزشی به هیات‌های ورزشی از طریق مزایده انجام دهند.

ورزش همدان دارای بیش از ۸۵ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب ۵۰ هیات ورزشی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha