۱۱ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۰۱
کد خبر: 84985998
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بارندگی فارس، نسبت به سال گذشته کاهش داشته است + فیلم   

شیراز-ایرنا- اداره کل هواشناسی فارس اعلام کرد: براساس آمار، بارش باران استان فارس در سال زارعی ۱۴۰۱ در بلند مدت ۲۷ درصد کاهش داشته اما دمای هوا نیز با  افزایش همراه بوده است.

مدیرکل هواشناسی فارس روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: میانگین بارندگی فارس از اول مهره ماه ۱ ۱۴۰ تا ۳۰ آذرماه همین سال نسبت به آمار بلند مدت ۲۷ درصد کاهش داشته و حداقل دمای هوا نسبت به بلند مدت ۲ درجه و حداکثر دما هم یک و چهاردهم درجه افزایش نشان می دهد.

مسعود حقیقت ادامه داد: میانگین بارندگی استان از اول مهر تا ۳۰ آذرماه سال جاری ۵۷ میلی متر ثبت شده این در حالی است که میانگین بلند مدت مشابه در فصل پاییز ۷۸ میلی متر بوده است که کاهش ۲۷ درصدی را نشان می دهد.

کاهش ۹ در صدی باران در شیراز

وی اضافه کرد: همچنین مجموع بارانی که در شیراز باریده است در سال زارعی جاری حدود ۱۲۵ میلی متر است که نسبت به بلند مدت مشابه ۹ میلی متر کاهش ثبت شده است.

حقیقت ادامه داد: سپیدان با حدود ۱۵۱ میلی متر بیشترین میزان بارندگی پاییزی داشته و لارستان هم با حدود ۱۱ میلی متر کمترین میزان بارش داشته است.

وی گفت: میانگین دمای هوای فارس در پاییز سال جاری نسبت به بلند مدت مشابه یک و هفت دهم درجه افزایش نشان می دهد که بیشترین دما مربوط به شهرستان مُهر با دمای ۳۱ درجه گزارش شده و شهرستان اقلید با ۱۷ درجه کمترین دما گزارش شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha