فیروزآباد و فراشبند در صدر جدول بارش‌ سامانه کنونی در فارس

شیراز-ایرنا- اداره کل هواشناسی فارس اعلام کرد: بارندگی که شامگاه چهارشنبه ۱۴ دی‌ماه در فارس آغاز شد، تا ساعت ۹:۳۰ پنجشنبه ۱۵ دی‌ماه در ۲۸  ایستگاه به ثبت رسید و در سپیدان هم ۲ سانتی متر برف باریده است؛ فیروزآباد و فراشبند در صدر جدول بارش‌ها تا این ساعت قرار دارند.

مدیرکل هواشناسی فارس روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود:‌ فیروزآباد و فراشبند با حدود هشت میلی متر بیشترین میزان بارندگی اخیر داشته اند، سپیدان با پنج میلی متر، خرامه و شهرک گلستان شیراز با چهار و شهرستان شیراز هم با ۲ میلی متر در رتبه های بعدی میزان بارندگی قرار دارند.

مسعود حقیقت اضافه کرد: همچنین در شهرستان های آباده، اقلید، خرم‌بید ، لارستان و نی ریز بارش باران به ثبت نرسیده است.

وی گفت : در مقایسه میزان بارندگی سال زارعی که در ۳۳ ایستگاه به ثبت رسیده است، سپیدان با ۲۶۷ میلی متر در صدر قرار دارد، نورآباد ممسنی با ۲۵۰، کازرون با ۲۴۹، شهرک گلستان شیراز با ۲۰۶ و شیراز هم با ۱۴۴ میلی متر در جایگاه بعدی میزان بارندگی در سال زارعی که از مهر ماه ۱۴۰۱ اغاز می شود، قرار دارند.

به گفته وی، منطقه فورگ داراب با ۱۴ و لارستان هم با ۱۸ میلی متر کمترین بارش در سال زارعی داشته اند.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان فارس ۱۲ دیماه با انتشاراطلاعیه سطح نارنجی نسبت به نفوذ سامانه جدید بارش برف و باران، رعد و برق، برخی ساعات وزش باد شدید و کاهش دما برای روزهای ۱۴ تا ۱۷ دی ماه در مناطق شمالی، مرکزی و غربی این استان هشدار داده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha