۱۲ دی ۱۴۰۱، ۸:۲۲
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 84986291
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تمام مراکز درمانی البرز برای واکسیناسیون کرونا آماده سازی شد

 کرج - ایرنا - سخنگوی ستاد مقابله با کرونا و رییس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز اعلام کرد:با توجه به شیوع سویه جدید کرونا در جهان ، تمام مراکز بهداشتی درمانی استان برای تزریق واکسن یادآور کرونا آماده سازی شد.

دکتر احمد مهدوی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲ زیر سویه جدید و شاخص کرونا که اکنون در اروپا شیوع پیدا کرده است نیز در ایران شناسایی شده است .

وی بیان کرد: این زیر سویه ها که با نام «ایکس. بی. بی » XBB و «ب .کیو. وان»BQ۱ شناخته شده است در سه روز گذشته نمونه های آنها در ایران ثبت و ضبط شد.

مهدوی گفت: تاکنون هیچ موردی از این سویه ها در البرز ثبت نشده اما احتمال شیوع گسترده آنها در کشور و البرز وجود دارد هر چند که اکنون تمام شهرستان های البرز در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و مرگ و میر ها نزدیک به صفر است.

رییس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که سرعت شیوع زیر سویه های جدید کرونا بالا است و باید دستور العمل های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی یادآور شد: یکی از مواردی که باعث شد تا موج هفتم کرونا را با شرایط خوبی پشت سر بگذ اریم آمار تزریق واکسیناسیون کشور و البرز بالا بود و قدرت مقابله با بیماری ها را داشتیم و آمار مرگ و میر ها بسیار کاهش داشت.

مهدوی اظهارکرد: اگر همین شرایط را برای زیر سویه جدید انجام دهیم و پادتن های بدن را بالا ببریم در مقابل آنها مصون خواهیم ماند.

وی با اشاره به اینکه ویروس جدید کرونا برای افراد سالخورده، کودکان و کسانی که سیستم ایمنی پایینی دارند خطرناک است،‌گفت: می بایست پیشگیری ها برای این افراد در دستور کار قرار گیرد.

رییس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز افزود: تمام پایگاه ها و مراکز بهداشتی درمانی البرز دارای سبد واکسیناسیون کامل هستند و اکنون واکسن در دسترس عموم مردم قرار دارد.

مهدوی گفت : با هماهنگی انجام شده مردم در تزریق واکسن مشکلی نخواهند داشت و اگر موردی بود به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اطلاع دهند.

استان البرز بیش از ۱۰۰ پایگاه و مرکز بهداشتی درمانی واکسیناسیون دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha