معتادان بی‌خانمان در زنجان اسکان داده می‌شوند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: با توجه به برودت هوا شرایط لازم برای اسکان معتادان بی‌خانمان در مرکز سرپناه شبانه معتادان (شلتر) زنجان فراهم شده است.

سلمان حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شهروندان می توانند در صورت مشاهده معتادان بی‌خانمان نسبت به معرفی آنان به این مرکز اقدام کنند، افزود: بر این اساس و در راستای کاهش آسیب و کمک به افراد بی سرپناه در معرض آسیب و سرمازدگی، مصرف کنندگان مواد مخدر بی‌خانمان، می‌توانند با مراجعه به مرکز سرپناه شبانه معتادان واقع در کمربندی خیام، سه راهی جاده بیجار جنب پل سیدالشهدا از خدمات اسکان شبانه، خدمات کاهش آسیب، امکان استحمام، برنامه‌های آموزشی، انجام تست اچ آی وی و ۲ وعده غذای گرم (شام و صبحانه) بهره‌مند شوند.

وی یکی از تاثیرگذارترین فعالیت ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر را ورود خیرین و بسیج همگانی در حوزه پیشگیری، درمان و مقابله با اعتیاد عنوان کرد و گفت: این امر می تواند سلامت جامعه را به همراه داشته باشد و در این راستا نقش کانون های اجتماع محور و خیریه ها می‌تواند تاثیر جدی و اساسی در حوزه کاهش آسیب به ویژه مواد مخدر داشته باشد.

این مسوول با بیان اینکه دستیابی به هدف بزرگی همانند مصونیت از اعتیاد بدون همکاری خانواده‌ها و ارتقا سطح آگاهی فرد و خانواده دشوار است، ادامه داد: خانواده اصلی‌ترین و مهم‌ترین کانون برای پیشگیری از اعتیاد است.

حسینی استفاده از ظرفیت خیرین برای کمک به ترک اعتیاد معتادان را امری مهم ذکر کرد و افزود: خیران می توانند پیشبرد امور در این حوزه را تسریع کنند و نیاز است به صورت ویژه به این مهم توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: فرد معتادی که علاقه یا انگیزه ای برای ترک اعتیاد ندارد و یا هنوز موفق به ترک اعتیاد نشده است، در راستای پیشگیری از عوارض و تبعات ناشی از اعتیاد، خدمات کاهش آسیب در استان از طریق یک مرکز گذری، سرپناه شبانه و ۲ تیم سیار مستقل و یک مرکز سیار کاهش آسیب (موبایل سنتر) در دسترس است و مراجعین می توانند با مراجعه به این مکان از خدمات کاهش آسیب به صورت شبانه روزی استفاده کنند.

بر اساس اعلام اداره کل بهزیستی استان زنجان در زمان حاضر ۲۶ مرکز در حوزه درمان و کاهش آسیب های اجتماعی فعالیت می کنند و از این تعداد یک مرکز گذری و سرپناه شبانه، ۱۰ مرکز درمانی به صورت سرپایی، ۱۵ مرکز به صورت اقامتی و یک مرکز تبصره ۲ ماده ۱۶ برای نگهداری اجباری معتادان فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha