فراخوان جشنواره "بانوی تمدن ساز ایران اسلامی" در لرستان اعلام شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: فراخوان جشنواره "بانوی تمدن ساز ایران اسلامی" در لرستان اعلام شده و علاقمندان می توانند تا ۲۰ دی ماه در سایت مربوطه ثبت نام کنند.

به گزارش ایرنا فریبا ولیپور روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز لرستان بیان کرد: روز زن و مادر طی سال های گذشته مختص زنان شاغل در ادارت و دستگاه های اجرایی برگزار شده است و به همین منظور جهت پیشگیری از غفلت از بانوان توانمند در استان با برگزاری جشنواره بانوی تمدن ساز اسلامی تلاش می شود پل ارتباطی قوی با عموم بانوان توانمند استان برقرار شود.

وی اظهار داشت: در این راستا با همکاری دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی سایت بانوی تمدن ساز طراحی شده که مجموعه بانوان استان با توانمندی های مختلف در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه دختران ۹ ساله تا زنان ۹۰ ساله حتی در مناطق روستایی و عشایر که در حوزه فرزند پروری موفق بوده اند در طراحی این سایت مورد توجه قرار گرفته اند، ادامه داد: با اجرای این طرح امسال در برنامه تجلیل از مقام زن و مادر بانوان روستایی و عشایر در اولویت قرار دارند.

ولیپور عنوان کرد: زنان توانمند با مهارت های فراوان در جامعه روستایی و عشایری لرستان حضور دارند که متاسفانه تاکنون مغفول بوده اند و همچنین گروه زنان خانه دار گلایه مندان به حق در حوزه بانوان هستند که با وجود تلاش های فراوان در حوزه خانواده و فرزند پروری مورد توجهی قرار نگرفتند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: در این جشنواره تمامی گروه ها از دانش آموز، طلبه، خانه دار، شاغل، روستایی و عشایر، هنرمندان تعریف شده اند و شاخص های مورد نیاز برای این گروه ها تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برآوردهای انجام شده از طرف کارشناسان در حوزه های مختلف بانوان موفق بسیاری در حوزه های مختلف در سطح استان حضور دارند عنوان کرد: اکنون سایت راه اندازی و فعال شده که پیش ثبت نام هایی در این سایت انجام شده است.

ولیپور ادامه داد: هدف از اجرای این جشنواره پل ارتباطی با عموم زنان استان است و سایت به منظور استفاده از اخبار صحیح و دقیق فعال شده است و سازمان تبلیغات به عنوان حامی فرهنگی این جشنواره اقدامات فرهنگی و بارگذاری برنامه های فرهنگی را در این سایت انجام خواهد داد.

وی اظهار داشت: در این جشنواره مراسم تجلیل از مادران و دختران ویژه استان براساس شاخص ها در هفته زن برگزار می شود و در روز میلاد حضرت معصومه(س) نیز به صورت اختصاصی از دختران موفق بر اساس شاخص های تعریف شده تجلیل می شود.

وی ادامه داد: علاقمندان می توانند جهت ثبت نام در این جشنواره در سایت www.banoyetamadonsaz.ir تا ۲۰ دی ماه ثبت نام کنند.

ولیپور ادامه داد: در پایان جشنواره از مجموع آثار ارسال شده کتابی چاپ خواهد شد و بانوان برتر لرستان برمبنای الگوی سوم زن بر مبنای نه شرقی و نه غربی معرفی خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha