صنایع اصفهان مورد بی‌مهری دستگاه‌های تامین‌کننده آب قرار گرفته‌اند

اصفهان-ایرنا-مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: حوزه صنعت و صنایع کوچک استان در زمینه تامین آب، مورد بی‌مهری دستگاه‌های مربوطه قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رسول سواری، روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت نیرو همکاری لازم را با شرکت شهرک‌های صنعتی استان ندارند.

وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی با یک لیتر آب برای یک نفر و در واحدهای صنعتی برای افزون بر ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اصفهان با اشاره به زیرساخت‌های ایجاد شده در این شهرک‌ها اظهار داشت: ۷۹۸ لیتر بر ثانیه آب برای ایجاد و استقرار واحدهای صنعتی استان اصفهان اختصاص داده شده است.
وی اضافه کرد: ۹۷۴ مگاوات برق و ۸۰۰ هزار مترمکعب در ساعت گاز برای شهرک های صنعتی استان تامین شده است.
سواری خاطرنشان کرد: در زمان حاضر از مجموع ۸۰ شهرک و ناحیه صنعتی مُصوب، ۷۶ شهرک و ناحیه صنعتی به بهره‌برداری رسیده و زمین به آنها واگذار شده است و ۶۲ شهرک از گاز برخوردار هستند.
وی گفت: مساحت کل شهرک‌های صنعتی استان افزون بر ۱۲ هزار هکتار است که در ۶ هزار و ۳۹۲ هکتار در قالب ۱۱ هزار و ۹۹۵ قرارداد به متقاضیان سرمایه‌گذاری واگذار شده است.
سواری بیان کرد: هفت هزار و ۷۵ واحد در شهرک‌های صنعتی استان به بهره‌برداری رسیده و روند تولید و اشتغال در آنها محقق شده است.
وی با اشاره به اولویت واگذاری زمین در شهرک های صنعتی خاطرنشان کرد: امروز اولویت شرکت شهرک های صنعتی استان با استقرار واحدهای صنعتی دانش بنیان و توسعه واحدهای صادرات محور، واحدهای کم آب بَر و غیرآلاینده است.

به گزارش ایرنا، ۸۰ شهرک صنعتی مُصوب در اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۷۵ شهرک عملیاتی شده و در حال واگذاری است.

تاکنون ۵۰ درصد از شهرک های این استان به ظرفیت نهایی خود رسیده‌اند.
هم‌اینک بیش از ۱۴۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مُصوب و فعال استان اصفهان مشغول کار هستند.

سد زاینده‌رود با ظرفیت اسمی یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون مترمکعب بعنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تأمین کننده آب آشامیدنی، محیط زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران است.

این سد قوسی شکل که سال ۱۳۴۹ به بهره‌برداری رسید، در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

زاینده‌رود که نقشی اصلی و مؤثری در پایداری محیط‌ زیست، تأمین آب آشامیدنی، رونق کشاورزی و اقتصاد منطقه مرکزی و هستی تالاب گاوخونی داشته، در دهه‌های اخیر بدلیل برداشت‌های غیرقانونی در بالادست، انتقال آب به حوضه دیگر، تراکم جمعیت و تا حدودی کاهش نسبی بارندگی‌ها، به یک رودخانه با جریان دوره‌ای، تبدیل و در پایین‌ دست در فصول گرم بویژه تابستان با خشکی مواجه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha