به گزارش ایرنا ، استاندار فارس در جلسه مشترک با مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس با بیان اینکه در مسیر ایجاد گلخانه ها،باید حمایت بیشتری صورت پذیرد: اصلاح الگوی کشت در راستای کاهش آب مصرفی و کاهش آسیب به خاک را موثر دانست..
دکتر محمدهادی ایمانیه روز دوشنبه در جلسه مشترک با مجمع نمایندگان استان فارس که با حضور آیت الله دژکام امام جمعه شیراز ، به منظور بررسی پیش نویس برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲ در تهران برگزار شد، گفت: توجه به امنیت غذایی در برنامه هفتم توسعه امری ضروری و مهم است.
استاندار فارس خواستار تدوین سازوکارهای حمایت بیشتر از احداث گلخانه ها شد و افزود: احداث آبخیزداری، کشاورزی قراردادی، اصلاح بذر و اصلاح نژاد دام ها در نهایت افزایش محصولات زراعی و دامی را در پی دارد.
دکتر ایمانیه بر لزوم اصلاح الگوی کشت در راستای کاهش آب مصرفی و کاهش آسیب به خاک تاکید کرد و اظهار داشت: آبیاری تحت فشار، اصلاح کانال های انتقال آب علاوه براینکه منجر به افزایش درآمد کشاورزان ، دامداران و باغداران می شود در اصلاح استفاده از منابع آبی نیز موثر است.
دکتر محمد هادی ایمانیه همچنین در جلسه استانداران با هیات دولت گفت: شهرستان ها در حوزه ماشین آلات با مشکلاتی روبرو هستند که لازم است نسبت به حل مشکلات آنان تصمیماتی اتخاذ شود.
استاندار فارس در جلسه استانداران با هیات دولت در تهران ضمن اشاره به پایین بودن حقوق و مزایای پرسنل وزارت کشور خواستار اصلاح وضع موجود شد.به همین منظور ریاست محترم جمهور نیز سازمان برنامه و بودجه را مامور کرد با همکاری وزیر کشور موضوع را با قید فوریت پیگیری نماید.
ایمانیه در این جلسه خواستار تقویت بنیه مالی فرمانداری ها و بخشداری ها شد و اظهار داشت: شهرستان ها در حوزه ماشین آلات با مشکلاتی روبرو هستند که لازم است نسبت به حل مشکلات آنان تصمیماتی اتخاذ شود.
استاندار فارس در ادامه خواستار حمایت از تکمیل و بهره برداری آزادراه شیراز - اصفهان و راه آهن شیراز-بوشهر شد و افزود: با حمایت مسئولین محترم خط انتقال فرآورده های نفتی در جنوب احداث شود.
آزادراه اصفهان_شیراز بزرگترین آزاد راه کشور به طول ۲۲۴ کیلومتر است که طول مسیر این دو شهر را ۱۳۰ کیلومتر و زمان سفر را ۲ ساعت کوتاه میکند.پیش بینی شده است تا پایان امسال آزادراه اصفهان- شیراز افتتاح و به بهرهبرداری برسد.
طول پروژه راه آهن شیراز – بوشهر ۶۴۰ کیلومتر است این پروژه که از مرودشت آغاز و در نهایت به عسلویه ختم می شود در فاز نخست به ۱۰ قطعه تقسیم شده که عملیات اجرایی ۲ قطعه از سمت شیراز در سال های گذشته و توسط بخش خصوصی و ۲ قطعه هم از سمت بوشهر آغاز شده است.
چهار قطعه از ۶ قطعه باقیمانده نیز اخیر به مناقصه گذاشته شده و پیمانکاران آن نیز مشخص شده است. بر اساس برنامه زمان بندی، این پروژه باید ظرف سه سال اجرا و به بهره برداری برسد که امیدواریم با تزریق منابع مالی جدید شاهد اجرای پروژه در مدت تعیین شده باشیم.
نظر شما