۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۴۴
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 84987732
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فیلم | قدردانی مردم حلب از جانفشانی های شهید سلیمانی در سوریه

تهران- ایرنا- مردم شهر حلب سوریه به مناسبت سومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حاج ابو مهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق مراسم بزرگداشتی را برگزار کردند.

به گزارش ایرنا، در این مراسم نمایندگانی از اقشار مختلف مردم و شخصیت های سیاسی و دینی شرکت داشتند و حاضران از تلاش های گسترده شهید سلیمانی در اواخر سال ۲۰۱۲ در محافظت از شهر حلب در مقابل ورود گروهک های تروریستی داعش تقدیر کردند.

آن ها همچنین از فداکاری های شهید سلیمانی و همه شهدای نبردهای آزادسازی و دفاع از شهر حلب در اواخر سال ۲۰۱۶ تقدیر و ستایش کردند.

شرکت کنندگان همچنین بر تداوم راه شهدا تا آزادی کامل خاک سوریه از اشغالگران و صهیونیست ها و نابودی رژیم صهیونیستی و آزادی قدس و مسجد الاقصی تاکید کردند.

شیخ احمد الویس مدیر روابط عمومی اداره اوقاف حلب در حاشیه این مراسم گفت: ما امروز برای گرامیداشت یاد و خاطره دلاورانی در اینجا جمع شده ایم که جان عزیز و گرامی خود را نثار کردند. ما در این مراسم تاکید می کنیم که در راه این شهیدان گام برمی داریم و خون آنها را عزیز و مقدس می شماریم.

وی افزود: ما در سوریه والاترین عشق و محبت خود را نثار حاج قاسم می کنیم که برادریِ جانفشان در خاک این کشور بود و ما با برگزاری این مراسم تقدیر خود را از نسبت به وی ابراز می داریم.

عبداللطیف تقی از حاضران در این مراسم نیز گفت: این مراسم را اهالی حلب برای گرامیداشت و ابراز وفاداری خود به حاج قاسم سلیمانی برگزار کرده اند. این فرمانده شهید یاور و مدافع مردم بود و در همه میادین نبرد حضور داشت. به روح شهید سلیمانی سلام و درود می فرستیم.

محمد ولید مجوز از اعضای هیئت علمی دانشگاه حلب نیز در حاشیه مراسم گرامیداشت شهید سپهبد سلیمانی گفت: این شهید عزیز هرچه داشت را نثار کرد و با کارها و اقدامات و شهادت خود، جانفشانی کرد. وی همواره مدافع حق و حقیقت و عاشق شهادت بود.

در این مراسم همچنین فیلمی کوتاه از نیروهای دفاع مردمی در حلب که سپهبد شهید سلیمانی در تشکیل آن مشارکت و بر آموزش های نظامی آن ها اشراف داشت، منتشر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha