مکتب حاج قاسم ... راهی که تداوم خواهد یافت

دمشق -ایرنا– صبح ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ شوکی به مردم منطقه و جهان وارد شد که نظیر آن کم اتفاق افتاده است؛ رسانه های جمعی در این روز خبری منتشر کردند که نه تنها مردم ایران و منطقه بلکه تمامی آزادیخواهان جهان را سوگوار کرد، ولی در عین حال شهادت او روحی در مردم منطقه و جهان دمید.

به گزارش دفتر منطقه ای ایرنا از دمشق، غربی ها به سرکردگی آمریکا در سه دهه گذشته به زعم خود به دنبال برقراری نظم نوینی در منطقه غرب آسیا بودند و در این مسیر حتی بازوهای خود در منطقه یعنی رژیم بعث صدام را حذف کرده و به جای آن گروه های تروریستی همچون داعش و النصره و دهها گروه دیگر را روی کار آورده بودند، گروه هایی که فقط برای کشتن مسلمانان و ویرانی سوریه، عراق و ایران آمده بودند.

حامیان و بوجود آورندگان گروه های تروریستی این بار با تغییر روش در جنگ با مسلمانان، مسلمان نماها را وارد میدان کرده و همه گونه تجهیز کرده بودند تا به زعم خود با دست مسلمان نماها، مسلمانان را نابود کنند، اقدام جنایت باری که تا حدودی هم موفق بود، ولی در این بین شخصیت تیزهوش و مخلصی که از نقشه دشمنان آگاه شده بود، به عنوان بازوی ولایت وارد میدان شد و با کمک یاران خود توانست، نظم نوینی در منطقه ایجاد کند که نظم مورد نظر غربی ها را کاملا بهم ریخت.

زمستان سال ۱۳۸۹ (۲۰۱۱) فصل انقلاب در چند کشور عربی در منطقه غرب آسیا و شاخ آفریقا بود؛ کلید انقلاب های منطقه ابتدا در تونس خورد و مردم این کشور توانستند "بن علی" دیکتاتور این کشور را سرنگون و دولتی انقلابی در تونس روی کار بیاورند ولی متاسفانه انقلاب این کشور به انحراف رفت و نفوذی ها با دسیسه فرانسه جایگزین انقلابی ها شدند و عملا انقلاب مردم تونس در میانه راه از مسیر خود خارج شد و به پیروزی نرسید.

انقلاب مردم مصر و پس از آن انقلاب مردم لیبی از دیگر تحولات مهم آن دوران منطقه بود؛ هرچند مردم این کشورها توانستند "حسنی مبارک" و "معمر قذافی" را سرنگون کنند، ولی انقلاب مردم این دو کشور نیز به بی راهه رفت و عملا به نتیجه مورد دلخواه لیبیایی ها و مصری ها منتج نشد.

انقلاب بعدی در بحرین اتفاق افتاد و به رغم تلاش های مردم این کشور، با دخالت های مزدوران سعودی و آمریکایی هنوز به نتیجه نرسیده، ولی مردم بحرین راه خود را برای براندازی رژیم آل خلیفه هنوز نیز ادامه می دهند.

بحران سوریه نیز دقیقا در همان دوران که بهار عربی نامیده شده بود، آغاز شد، ولی ماهیت آن کاملا با انقلاب های کشورهای تونس، مصر، لیبی و بحرین فرق داشت و در اسفند ماه سال ۱۳۸۹ یک اعتراض صنفی در درعا (جنوب سوریه) جرقه ای شد برای آغاز بحران این کشور.

با شروع بحران سوریه مردم و ارتش این کشور نیز با انشقاق مواجه شدند، ولی دیری نپایید که آنها خود را باز یافتند و متوجه توطئه دشمنان شدند، هرچند مقداری دیر شده بود، ولی کار از کار نگذشته بود.

با شروع بحران سوریه نیروی قدس سپاه نیز به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی وارد این موضوع شد و با اعزام مستشاران سپاه اقدام به کمک به مردم، دولت و ارتش سوریه کرد.

از اقدامات مهم و ماندگار حاج قاسم سلیمانی در سوریه که تقویت چشمگیر جبهه مقاومت اسلامی ضدصهیونیستی بود، ایجاد نیروهای مقاومت جدید همچون فاطمیون، زینبیون، حیدریون، حسینیون و فاتحین بود، لشکرهایی که عملکرد درخشان آنها در دوران نبرد با تروریست های تکفیری در سوریه کاملا درخشان و بارز بود و نتیجه آن شکست گروه های تروریستی در این کشور با همکاری ارتش سوریه بوده است. البته باید گفت که نتیجه ایجاد این لشکرها که هم اکنون از تجربه بسیار بالایی برخوردار هستند در آینده نزدیک و با نابودی رژیم اشغالگر قدس بیشتر نمایان خواهد شد.

یکی دیگر از اقدامات شهید گرانقدر حاج قاسم سلیمانی در حیات مبارک خود، ایجاد حشدالشعبی (بسیج مردمی) عراق پس از حکم جهاد مرجع عالی شیعه این کشور بود؛ نیروهایی که نه تنها در عراق خوش درخشیدند، بلکه هم اکنون به یکی از بازوان جبهه مقاومت اسلامی ضدصهیونیستی در منطقه تبدیل شده اند.

در ۱۷ خرداد ماه ۱۳۹۳ که گروه تروریستی داعش با انتقال بخشی از عناصر خود از سوریه توانست طی مدت ۳ روز نزدیک به ۴۵ درصد خاک عراق را اشغال کند، نقش پررنگ حاج قاسم سلیمانی دوباره نمایان شد؛ وی در روزهای ابتدایی حمله گروه تروریستی داعش به عراق و به ویژه اربیل، با حضور در این شهر به همراه تعدادی محدود از یارانش توانست از سقوط اربیل جلوگیری کند و همین اقدام باعث شد تا ارتش و نیروهای عراقی به خود بیایند و جلوی پیش روی داعش را در محورهای دیگر بگیرند. نتیجه زحمات شهید سلیمانی در آبان ماه ۱۳۹۶ در عراق و یکماه بعد در سوریه با شکست گروه تروریستی داعش هویدا شد؛ شکستی که عملا شکست آمریکایی ها و غرب و برنامه های آنها در منطقه غرب آسیا بود.

اقدام حاج قاسم در افشای حمله عربستان به قطر در خرداد ماه سال ۱۳۹۶ و به هم ریختن معادلات آمریکایی ها در عراق، سوریه، لبنان و منطقه فقط بخشی از زحمات فرمانده سابق نیروی قدس سپاه در منطقه می باشد که باعث به هم ریختن فکر سران کاخ سفید شد؛ فکری که به کینه تبدیل شد و "دونالد ترامپ" قمارباز را به واکنش ضدانسانی واداشت و در بامداد ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ با دستور مستقیم رییس جمهور وقت آمریکا حاج قاسم و ابومهدی المهندس معاون سابق سازمان الحشد الشعبی عراق و چند نفر دیگر از یارانشان در اقدامی تروریستی در کنار فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

هرچند سردمداران کاخ سفید فکر می کردند که شهادت حاج قاسم راه او را متوقف خواهد کرد، ولی ادامه راه او توسط همرزمانش در منطقه نشان داد که فکر، اندیشه و راه شهید سلیمانی زنده است و نه تنها مردم ایران، عراق، سوریه و لبنان، بلکه تمامی آزادیخواهان جهان ادامه دهنده راه الهی و انسانی او هستند و نخواهند گذاشت پرچم برافراشته او بر زمین بیفتد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha