۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۳۷
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 84987800
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

قدرشناسی مردم از سرداری که جان را هزاران بار فدای ملت کرد

رشت - ایرنا - شهید حاج قاسم سلیمانی به دلیل رشادتهای صادقانه و خالصانه چند دهه‌ خود در حراست از نام و جان و ناموس اسلام و مسلمین نه تنها در قلوب ملت ایران که تمام آزادگان جهان جایگاه ویژه‌ای داشت و دارد به قول شیخ اجل سعدی شیرازی مردنکونام نمیرد هرگز.

به گزارش ایرنا، صبحگاه روز جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ روزی سخت تلخ و ناگوار بود که خبری تاسف بار دنیا را را تکان داد و دلهای ایرانیان و میلیون ها ستم دیده و آزاده را نه تنها در ایران که در عراق، سوریه، افغانستان و ... به درد آورد و اندوهی عمیق جانها را فرا گرفت.

خبر شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بزرگ سردار آزاده ایران زمین بود که ساعت یک و ۲۰ دقیقه بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۹۸ توسط استکبار جهانی در فرودگاه به همراه سردار ابومهدی المهندس جانشین حشدالشعبی عراق در بغداد ترور شد و به شهادت رسید و خلائی عظیم در دلها برجای گذاشت.

همه جا و همه چیز به یکباره رنگ عزا گرفت و غمی جانکاه که همراه با ناباوری بود بر دلها مستولی شد و کسی نمی خواست این خلا و نبود سردار بی ادعای میدان های نبرد باور کند و همین شد که تشییعی بی نظیر در تاریخ کشورهای جهان برای این سرباز خالص مام میهن در عراق و ایران رقم زد و حضور میلیون ها عزادار با عشقی تمام به سردارشان را به خیابان ها و مراسم تشییع کشاند.

شاید این همه عشق از سوی مردمان و این همه عزت برای یک انسان برای جهانیان باورنکردی باشد این ملت سرافراز هماره اثبات کرده که قدردان بزرگان خود که خالصانه و برای مردم زندگی و خدمت کرده اند، بوده و هست و او تعبیری عینی از نکونامان این سرزمین و قدرشناسی این ملت است و به درستی سرداری دلها شایسته اش است.

امروز سه‌شنبه ۱۳ دی ماه همزمان با سومین سالگرد شهادت اسوه صبر و مقاومت حاج قاسم سلیمانی گیلانیان در پیاده‌ راه فرهنگی رشت در میدان شهدای ذهاب(شهرداری) حضوری

گسترده و پرشور یافتند که این مراسم همانند سایر مناطق کشور شور و حال دیگری داشت.

همه آمدند هزاران نفر از اقشار مختلف مردم، دانش آموز، دانشجو، سرباز، کارگر، کارمند، بسیجی، کاسب، بازنشسته، ورزشکاران، باحجاب، بدحجاب، همه آحاد مردم حضور یافتند تا بار دیگری پاس دارند یاد او دلاوری ها، رشادتها و ارزشهایی که برای حفظ و حراست از آنها جنگید و از جان گذشت مردی که از مردم و دوستدار مردم بود و مردم نیز این شهید بزرگوار را با تمام وجود دوست داشتند و همچنان هم بر او و خدمات بی نظیرش ارج می نهند.

به طور حتم با توجه به اغتشاشات اخیر، دشمنان تصور می‌کردند که امسال مراسم شهادت حاج قاسم کمرنگ برگزار خواهد شد و شکوه ۲ سال گذشته را نخواهد داشت اما حضور همه جانبه مردم قدرشناس بار دیگر که این تصورات درهم ریخت و خط بطلانی بر این توهمات کشید.

قدرشناسی مردم از سرداری که جان را هزاران بار فدای ملت کرد

شهید سلیمانی این بزرگ سردار آزاده برای همیشه در دل و ذهن مردم ایران و منطقه باقی خواهد ماند او چند دهه برای این مملکت و امنیت مردمش و منطقه از پای ننشست و تا همیشه قدردان تلاشها و رشادتهای این سردار بزرگ و شهدای این نظام و انقلاب هستند.

سردار حاج قاسم سلیمانی سالها در دفاع مقدس در خط مقدم حضوری موثر و همه جانبه داشت و پس از آن نیز برای امنیت مناطق شرق کشور آرام نگرفت و در طول دهه گذشته و در مقابله با داعش و تکفیری ها این دست پرورده های استکبار، چهره ای کلیدی بود و در نهایت پایان آنان را اعلام کرد و شکست سنگین دیگری بر استکبار جهانی و ایادی آن تحمیل کرد.

با این وجود و با توجه به رشادتهای این سردار بزرگ اسلام در چهار دهه اخیر، به طور حتم همه اقشار مردم با حضور حداکثری خود در مراسم‌های مختلف شهادت این سردار شرکت می کنند و هرساله نیز این مراسم ها باشکوه‌تر برگزار و برپا خواهد شد که نمونه بارز آن برپایی مراسم سومین سالگرد شهادت این سردار طی امروز بودیم و در سومین سالگرد این شهید سرافراز باز داغ این ملت تازه شد و دلها سوخت و دیدگان تر شد اما حضوری با صلابت یافتند و به دشمنان فهماندند که این ملت فراموشکار نیست و قدرشناس خوبی‌هاست و انتقام خون این شهید را خواهند گرفت.

گرچه حاج قاسم از میان ما رفته اما نام و یاد این شهید بزرگوار همواره در نزد ملت و در تاریخ ما ماندگار خواهد ماند تا آیندگان نیز با رشادتهای این سردار بزرگ اسلام آشنا شوند و از سوی ملت ما منتظر ظهور و حضور سلیمانی‌های دیگر در بخشهای مختلف جامعه هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha