معاون وزیر آموزش و پرورش: مدارس باید پایگاه ترویج مکتب حاج قاسم شود

همدان- ایرنا- معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: مدارس به ویژه مدرسه‌ای که توسط سردار سلیمانی در شهرستان ملایر کلنگ‌زنی شد، باید به پایگاه ترویج مکتب حاج قاسم با رویکرد دختران انقلابی و مبارز تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "حمیدرضا خان‌محمدی" روز سه‌شنبه در آئین افتتاح مدرسه دخترانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر ملایر اظهار داشت: باید در برنامه‌ریزی ویژه‌ و نقشه راهی که برای این مدرسه صورت می‌گیرد، مکانی برای ترویج اندیشه‌ها و رفتارهای حاج قاسم شود.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی با رفتار و کردارش، مردم‌داری را امضا کرد، افزود: در هیچکدام از تصاویری که از حاج قاسم می‌بینیم، اسلحه در دست ندارد، چون بر دل‌ها حکومت می‌کرد و سرشار از عشق و عاطفه بود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: حاج قاسم همواره در مسیر و درس‌آموز مکتب امام خمینی ره و انقاب بود و برای خدمت به مردم، همه را همسو می‌کرد.

خان‌محمدی با تاکید بر اینکه شعار "من یک سیلمانی هستم" باید پرقدرت زنده و پویا باشد، خطاب به دانش‌آموزان تاکید کرد: هر کدام از شما می‌توانید به اندازه توان خود، کارهای جهادی در کلاس درس و مدرسه راه بیندازید.

وی تاکید کرد: سردار سلیمانی از ابتدای تحصیل و کودکی، جریان مبارزه در فکر و ذهن او شکل گرفت و تا آخرین لحظه در حال مقاومت بود، همانگونه که اسلام ناب محمدی(ص) با مبارزه و مقاومت عجین است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: حاج قاسم چون برای خدا و خدمت به مردم حرکت می‌کرد، همه چیز برای او مهیا می‌شد و باید از این مکتب مقاومت، درس بگیریم.

خان‌محمدی با تاکید بر اینکه امروز نام سردار سلیمانی در سر درب مدارس و قلب دانش‌آموزان می‌درخشد، یادآور شد: کسانی‌که شبانه سردار سلیمانی را به شهادت رساندند، گمان می‌کردند با حذف او موضوع مقاومت تمام می‌شود، اما شهید سلیمانی از خودِ حاج قاسم خطرناک‌تر و مبارزتر برای جبهه استکبار شده است.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی از حرکت‌هایی همچون کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌ها، فراری بود، کلنگ‌زنی تنها مدرسه کشور در ملایر را افتخاری بزرگ برای مردم این شهرستان دانست و گفت: این مدرسه یک مدرسه خاص است و این اقدام سردار سلیمانی، امروز وظیفه ما را سخت‌تر کرده و باید برای همه دانش‌آموزان مورد استفاده باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش: مدارس باید پایگاه ترویج مکتب حاج قاسم شود

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز گفت: حدود ۱۰ سال بود که پیگیری می‌کردیم سردار سلیمانی به استان همدان بیاید که سال ۱۳۹۵ توفیق پیدا کردیم میزبان وی در شهرستان ملایر باشیم.

سردار "مظاهر مجیدی" افزود: در کنار حضور سردار سلیمانی در یادواره سرداران، امیران، فرماندهان و یکهزار و ۱۰۰ شهید شهرستان ملایر، وی برای کلنگ‌زنی مدرسه دخترانه ملایر مشتاق بود که شروع عملیات اجرایی این مدرسه به دستان مبارک سردار دل‌ها رقم خورد.

وی با بیان اینکه مرام حاج قاسم او را بزرگ کرد، بیان کرد: کسانی‌که امروز و آینده در این مدرسه درس می‌خوانند تا آینده روشن داشته باشند، بدون شک باید قدر خود را بدانند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان ادامه داد: باید از رفتار و کردار حاج قاسم در ادای احترام به پدر و مادر و کمک به مردم و توجه به اقشار مختلف مردم، درس بگیریم و وی هرجایی از روضه حضرت زهرا(س) مدد می‌خواست، گره از کارهایش باز می‌شد.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان نیز گفت: در طول یکسال گذشته اقدامات خوبی در زمینه مسائل دینی، مذهبی و اعتقادی و آنچه مد نظر رهبر معظم انقلاب و شهدا است، پیگیری و اجرا کردیم و از سپاه استان کمک گرفتیم.

"محمود نقوی" برگزاری یادواره شهدا در هر مدرسه را یک نمونه از این اقدامات برشمرد و افزود: تاکنون بیش از ۶۰۰ یادواره شهید در مدارس استان همدان برگزار شده است و ۲۰۰ راوی دفاع مقدس در مدارس استان حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ روحانی در مدارس استان حضور دارند، ادامه داد: تاکنون ۱۵ هزار دانش‌آموز از موزه دفاع مقدس استان بازدید کردند و تربیت دانش‌آموزان در تراز نظام جمهوری اسلامی را نیز در دستور کار داریم.

به گزارش ایرنا؛ مدرسه ۱۵ کلاسه دخترانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سال ۱۳۹۵ با دستان مبارک سردار سلیمانی در زمینی به مساحت سه هزار و 800 مترمربع در ملایر کلنگ‌زنی شد و امروز همزمان با بزرگداشت سومین سالروز شهادت سردار دلها، با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha